سه‌شنبه 17 مهر 1403

آسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی

خبرگزاری دانا

زخم هفته‌های گذشته در بی‌تدبیری مسئولان و حمل جنازه یک متوفی با خودروی حمل زباله هنوز التیام نیافته بود که باز هم رنج محرومیت، مرگ و میرها را وارد حاشیه جدیدی کرد تا سوگوار بی‌تدبیری‌ها باشیم.

خبرگزاری تسنیم

رئیس حوزه هنری با اشاره به اهداف این پویش رسانه‌ای گفت: هنرمندان با توجه به مهمترین آسیب‌ها و معضلات، دست به تولیداتی زده‌اند به امید اینکه با روایت داستانی، راه‌حل‌های برون‌رفت از معضلات را به نمایش بگذارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آسیب‌های اجتماعی را چون حلقه‌های زنجیر بهم متصل توصیف کرد و گفت: گاهی فقر عامل اعتیاد و در برخی مواقع اعتیاد زمینه فقر می‌شود و برای همین باید برنامه‌های کامل و همه جانبه آموزشی و تربیتی باید در محلات پیش ببریم.

خبرگزاری دانا

با بررسی آمارهای موالید استان یزد به صراحت می توان دریافت که ولادت استان یزد در یک دهه اخیر به ویژه در پنج سال منتهی به سال 99 در شیب تندی قرار گرفته و به لبه پرتگاه رسیده است.

وب‌گاه عصر ایران

باید با شناسایی نقاط قوت طرح های مورد استفاده شده بتوانیم از ظرفیت این طرح ها و تجربه های موفق در محلات کشور برای سنین پایین استفاده کنیم.

خبرگزاری ایسنا

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آسیب های اجتماعی را زنجیره بهم متصل توصیف کرد و گفت: در محلات کشور کاهش آسیب های اجتماعی به صورت همه جانبه و جامع دنبال می شود.

خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - "استاد صدا نمیاد" جمله دانشجویان نیست، بلکه عبارتی از دانش آموزان دوره اول متوسطه ای استان گیلان است که معلمانشان را استاد صدا می زنند. آنان این روزها در کلاس‌های غیرحضوری به دلیل مشکلات ارتباطی این جمله سه کلمه ای را بسیار تکرار می کنند.

وب‌گاه عصر ایران

از راننده ای که سن بالایی نیز داشت دلیل اینچنین رانندگی را سوال کردم که در جواب گفت اگر رانندگی تهاجمی نکنی در این صورت مسیر برای عبور باز نخواهد شد.

خبرگزاری ایسنا

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، تقویت اعتماد عمومی را مهم ترین موضوع کشور خواند و گفت: در این بستر مدیران کل اجتماعی و فرهنگی استانداری ها بایستی با رصد دقیق موضوعات و پیش بینی دقیق از مسائل، اجازه ندهند تاب آوری اجتماعی در کشور تضعیف شود.

خبرگزاری دانا

حجت الاسلام فاضلی‌پور با تاکید بر اینکه حضور امامان روستا در مدارس در اولویت کاری مدیران باشد، گفت: حضور روحانیون در مدارس موجب افزایش آشنایی دانش آموزان با دین مبین اسلام و تقویت کننده فرهنگ دینی آنان است.

خبرگزاری دانا

سعید آیتی گفت: سال گذشته 22 معتاد بهبود یافته و طی شش ماهه نخست امسال نیز 17 معتاد بهبود یافته در کارگاه های استان جذب کار شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک فعال اجتماعی گفت: حل مشکلات کودکان بازمانده از تحصیل و کار نیازمند برنامه‌ها و تصمیم‌گیری کلان است، باید خانواده‌های کم برخوردار توانمند و حمایت شوند تا کودکان آنها از چرخه تحصیل بازنمانند.

خبرگزاری ایسنا

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر آمارها نشان می دهد حدود 210 هزار دانش آموز دوره ابتدایی و حدود 760 هزار دانش آموز دوره متوسطه، تارک تحصیل هستند که این یک آسیب جدی است گفت: باید برای این معضل برنامه داشته باشیم و بر آن تمرکز کنیم.

خبرگزاری دانا

محمد مهدی شفیع‌آبادی گفت: در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فاروج در 6ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 758 عنوان فعالیت انجام داده است.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - فرهنگ عمومی موضوعی زیربنایی و گسترده در تمام نظامات اجتماعی است که نسبت به آن در هر سرزمین و مکانی رویکردهای مختلف وجود دارد.

خبرگزاری دانا

مجید فرامرزی گفت: یکی از اهداف مالیات توزیع عادلانه درآمد و ثروت در جامعه است ولی اگر این مهم اتفاق نیفتد، فاصله طبقاتی در کشور بیشتر شده و آسیب های اجتماعی ناشی از فقر افزایش می‌یابد.