سه‌شنبه 17 مهر 1403

آسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: پس از انقلاب 30 درصد مدارس کشور و در برخی از استان‌ها هم 80 درصد مدارس استثنایی توسط خیران ساخته شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس قوه مقننه کشورمان در پایان با تاکید بر اینکه موضوعات محرومیت زدایی، فقرزدایی و ایجاد اشتغال برای مناطق و افراد محروم اولویت ما در مجلس است و لحظه ای از آن درنگ نمی کنیم، کرد: برای برنامه هفتم توسعه پیشنهادات خود را ارائه کنید تا برنامه مدون و عملیاتی که بتواند خانواده کمیته امداد را کوچکتر کند، تهیه شود.

خبرگزاری ایسنا

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی، پیشگیری و کنترل رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی دانش آموزان را از اولویت های وزارت آموزش و پرورش دانست.

خبرگزاری دانا

نادر بیننده گفت: از 501 سمن ثبت شده و فعال استان البرز، 219 سمن یعنی حدود 40 درصد آن برای اداره کل ورزش و جوانان ایران کوچک است.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تاکید بر وجود مافیای زباله‌گردی، گفت: بیش از 2 هزار و 64 میلیارد تومان درآمد خالص زباله‌گردی در شهر قم طی سال 97 بوده است.

خبرگزاری دانا

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه «بسیج پاره تن مردم» شعار محوری هفته بسیج است، گفت: بهره گیری از بیانات و تدابیر حضرت امام خامنه ای برای تبیین جایگاه و نقش آفرینی بسیج در گام دوم انقلاب اسلامی از مهمترین سیاست ها در اجرای برنامه‌ها است.

خبرگزاری دانا

عبدی اظهار کرد: یکی از مؤثرترین راه‌های رسیدن جامعه اسلامی به تکامل و پیشرفت نماز است و نماز می‌تواند جامعه اسلامی را از شر تهدیدات، توطئه‌های دشمن در جنگ نرم و رفع آسیب‌های اجتماعی نجات دهد.

خبرگزاری دانا

مصرف‌گرایی پدیده‌ای شوم و نشأت گرفته از نظام سرمایه داری است که منجر به تغییر ذائقه افراد جامعه و ایجاد عطش سیری‌ناپذیر مصرف می‌شود که در نهایت پایه‌های افتصاد خانواده و جامعه را به نابودی خواهد کشاند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور بر نقش سازمان های مردم نهاد (NGO) در شناسایی و رفع مشکلات اجتماعی تاکید کرد و گفت: بزرگترین هدف این سازمان، شناسایی و رفع مشکلات اجتماعی موجود در جامعه با روش‌های نوین است.

خبرگزاری مهر

کتابچه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایران که حاصل نشست علمی نقد و بررسی همین طرح است از سوی پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی دانشگاه شاهد منتشر شد.

خبرگزاری مهر

تبریز - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ واحد آموزشی مجاز به تفسیر مصوبه ستاد ملی کرونا و دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی نیست.

خبرگزاری دانا

یکی از شهروندان جوان گنبدکاووس با انتقاد از کمبود امکانات تفریحی گفت: چرا فضای تفریحی سالم برای جوانان گنبدی اینقدر کم است؟ در شرایطی که آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی روز به روز تشدید می شود بیش از هجمه دشمن ما به ضعف داخلی باختیم!.

خبرگزاری مهر

اراک - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: خط تلفنی 1570 نماد (نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش آموزان) برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در استان افتتاح شد.

خبرگزاری ایسنا

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درخصوص وضعیت مراکز بهاران توضیحاتی را ارائه را داد و گفت: این مراکز باید در فرایند حل آسیب های اجتماعی به کار گرفته شوند.

خبرگزاری دانا

حسین احمدی از آغاز به‌کار دبیرخانه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران خبر داد و گفت: فعالان رسانه‌ای تا 20 آذرماه امسال مهلت دارند تا حداکثر در دو بخش و در هر بخش 3 اثر را به دبیرخانه ارسال کنند.