چهارشنبه 18 مهر 1403

آسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی

خبرگزاری دانا

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی انتخاباتی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در چهارمحال و بختیاری گفت: دولت قوی و مردمی می‌تواند در رفع و جبران ناامیدی‌ها بین مردم در حکومت اسلامی نقش مستقیم ایفا کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: آسیب های ناشی از فضای مجازی، مهمترین آسیب های اجتماعی در کشور است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت، دولت دلالی و رانت خواری و پارتی بازی نیست، بلکه دولت، دولت تولید و فعالیت برای گره گشایی مشکلات مردم و مردمی و برای ایرانی قوی خواهد بود.

خبرگزاری دانا

چند تن از کاندیداها شورای شهر گرگان با دعوت از مردم برای حضور پرشور در انتخابات مهمترین برنامه‌های شوراهای شهر را ایجاد شورای شیشه‌ای و مراکز مشورتی محلات برای توسعه محلات کمتر توسعه‌یافته در شهرها بیان کردند.

خبرگزاری دانا

یکی از انواع سرقت‌هایی که خسارت آن متوجه همه جامعه می‌شود، سرقت تجهیزات شهری است. به گفته مسئولان انتظامی کرمانشاه با شیوع کرونا و افزایش بیکاری‌ها سرقت‌های خرد نیز رو به افزایش رفته است.

خبرگزاری دانا

سالیانه حدود 8 میلیون نفر بر اثر استفاده از دخانیات جان خود را از دست می دهند. این عدد زمانی بیشتر به چشم می آید که بدانیم ویروس کرونا از ابتدای شیوع تا کنون تنها 3.5 میلیون نفر را به کام مرگ کشانده است؛ یعنی دخانیت بیش از 3 برابر کرونا خطر مرگ را در پی دارد.

خبرگزاری دانا

جدایی ری از تهران، با وجود ظاهر قانونی و موجه، دنیایی از رقابت‌های سیاسی، حزبی و حتی تبلیغاتی پشت پرده دارد که با آغاز رقابت‌های انتخاباتی زمزمه ها آن شنیده می‌شود.

خبرگزاری مهر

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بازنشستگی را پایان کار نمی‌دانیم، گفت: سعی می‌کنیم سن بازنشستگی را بین 50 تا 70 سال تعیین کنیم.

خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان زندان ها در دیدار با رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر موضوع اشتغال زندانیان، توجه به خانواده ها و استفاده از ظرفیت قانونی عفو را از برنامه های مهم سازمان زندان ها عنوان کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

فریدون عباسی از ثبت‌نام‌کنندگان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با صدور بیانیه‌ای از کاندیدای جبهه انقلاب حمایت کرد.

خبرگزاری ایسنا

یک پژوهشگر حوزه رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینکه در آبان سال 97 شمار بیمه شدگان اصلی و تبعی اتباع خارجی به 82 هزار نفر رسیده در حالی که در سال 94 حدود 3500 هزار نفر بود گفت: اتباع امکان استفاده از خدمات تامین اجتماعی را دارند اما طبق قانون مصوب مجلس اتباع خارجی از دو خدمت «بیمه بیکاری» و «پوشش بیماری های مادرزادی» محروم هستند

خبرگزاری دانا

آذری‌وند گفت: اجرای طرح تاب آوری اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در 2 منطقه استان لرستان آغاز شد.

خبرگزاری دانا

سعید جریده اصل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان گفت: خدمات انجمن حمایت از زندانیان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌های زندانی دار است تا زمینه ارتکاب جرم در بین این خانواده‌ها منتفی شود.

خبرگزاری ایسنا

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: دفاتر تسهیل گری حلقه واسط بین شهروندان و دستگاه های اجرایی هستند و تقویت مشارکت مردم در امور اجتماعی، بهبود کیفیت زندگی ساکنین، کاهش آسیب های اجتماعی، حمایت از افراد و گروه های آسیب دیده و در معرض آسیب و توانمندسازی اجتماعی از مهم ترین اهداف شکل گیری این دفاتر است.

خبرگزاری ایسنا

قتل «رومینا اشرفی» توسط پدرش یکی از هولناک ترین قتل های اتفاق افتاده در چند سال اخیر بود. قتلی که نهاد امن خانواده را به قتلگاه تبدیل کرد و فاصله و شکاف بین نسلی و عدم آگاهی بسیاری از والدین از ویژگی ها و خلقیات فرزندانشان در دوره های مختلف زندگی را به رخ همگان کشید.

خبرگزاری ایسنا

حضور افراد غیرمتخصص درچرخه ساخت‌وساز و عدم بکارگیری مجری ذی‌صلاح سبب شده که شاهد احداث واحدهای مسکونی بی‌کیفیت با عمر مفید کم و غیرایمن باشیم؛ به طوری که این مهم به یکی از چالشهای صنعت ساختمان تبدیل شده است.