چهارشنبه 18 مهر 1403

آسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به خشونت به عنوان یکی از عوامل آسیب‌زا به سلامت روان گفت: گروه‌های دچار و یا در معرض خشونت در شرایط بحرانی برای دریافت کمک می‌توانند با اورژانس اجتماعی و خط تلفنی 123 تماس بگیرند.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - طرح یاریگران زندگی الگویی برای خودمراقبتی دانش‌آموزان است که در سطح مدارس با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده ها در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرایی شده تا مدرسه به مکان تمرین زندگی و فضایی لذت بخش برای یادگیری تبدیل شود.

خبرگزاری ایرنا

گچساران - ایرنا - اگرچه واژه حاشیه نشینی همیشه یادآور خانه های غیرایمن و سیمای نازیبای سکونتگاه های اطراف شهرهاست اما حاشیه نشینان خوش نشین لقبی مناسب برای ساکنان بافت فرسوده تازه احیا شده اطراف شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران است.

خبرگزاری ایرنا

ساوه - ایرنا - فرمانده انتظامی زرندیه گفت: ماموران پلیس از ابتدای امسال تا پایان آبان موفق به کشف 267 کیلوگرم انواع مواد مخدر شدند.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: اختصاص زمین مهمترین چالش اتاق بازرگانی کرمان برای ساخت 120 کلاس درس در مناطق حاشیه ای شهر است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - خشونت علیه زنان ابعاد گسترده دارد که خشونت فیزیکی یکی از آنها است. خشونت روانی، تحقیر و توهین، پایین آوردن اعتماد به نفس زنان در خانه، محیط کار و اجتماع بدون شک ارکان دیگر خشونت هستند.

خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - فرمانده انتظامی پلدختر گفت: 10 کیلوگرم ماده مخدر تریاک از یک خودرو سواری در ورودی این شهر کشف شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: شبکه شاد آماده کمک به طرح یاریگران زندگی است. امیدواریم کرونا نه تتها مانع اجرای طرح یاریگران زندگی نشود بلکه از طریق شبکه شاد موجب توسعه و تقویت این طرح شویم.

خبرگزاری مهر

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس در مناطق نارنجی با حداقل کادر اجرایی فعال بر فرایند آموزش های غیر حضوری نظارت می کنند.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - مدیر کل زندان های استان البرز اعلام کرد که در راستای تحقق اولویت های سازمانی، یک هزار سبد کالا بین خانواده های زندانیان این استان توزیع شد.

خبرگزاری ایرنا

شهرری - ایرنا - شهردار قلعه نو از توابع شهرستان ری گفت: افراد بی‌بضاعت و کم بضاعت با شناسایی و معرفی از سوی گروه‌های جهادی، سازمان‌های مردم نهاد و معتمدان شهر حمایت می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - موسسه خیریه محک، بهشت کودکانی است که به رغم محدودیت و معلولیت، توانایی خدادادی خود را نادیده نگرفته و راه موفقیت را یافته اند و با کمک روانشناسان این موسسه، معلولیت جسمی خود را تبدیل به فرصت کرده اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش وجوانان از برگزاری بیش از 63 هزار کارگاه آموزشی قبل از ازدواج به صورت رایگان در همه استان‌ها و شهرستان‌ها به ویژه مناطق محروم خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - منطقه شهرک صنعتی در حاشیه شهر کرمان نمونه کاملی از پدید آمدن و گسترش پدیده ناهنجار حاشیه‌نشینی است که تعیین زمان قضایی برای برچیده شدن کوره‌های آهک پزی از شهرک را باید گام بزرگی بمنظور ساماندهی این نقطه آسیب زا در مرکز استان بشمار آورد.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - کودک‌آزاری، واقعیتی تلخ اما انکارناپذیر در لایه‌های درون جامعه بسیاری از شهرها از جمله قزوین است که آسیب‌های جبران ناپذیری را بر سلامت جسمی و روانی کودکان برجای می‌گذارد.

خبرگزاری ایسنا

به منظور رفع مشکلات و ارائه راهکارهای قانونی، جلسه مشترک سه جانبه بین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای و زندان های استان تهران برگزار شد که مسئولان عالی این حوزه‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.