چهارشنبه 18 مهر 1403

آسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی

خبرگزاری ایسنا

‌معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: پزشکی قانونی به عنوان ابزار عدالت گستر مهم ترین نقش را در کنار سیستم قضایی پیدا کرده و نقطه اتکای مهمی در دادرسی های عادلانه شده است.

خبرگزاری ایسنا

وزیر بهداشت گفت: امروز همه می دانیم که اگر قرار باشد در جایی به مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت توجه اساسی و ویژه شود، باید در مدرسه این اتفاق رخ دهد.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان وضعیت کنونی حاشیه نشینی و زمین خواری در کرمان را حاصل کم‌توجهی های گذشته برخی دستگاه‌ها خواند و گفت: حوزه قضا درصدد ساماندهی به این وضعیت نازیباست.

خبرگزاری ایرنا

یزد _ ایرنا _نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد هدف از برگزاری جشنواره "خش دلانه" را ایجاد جریان های فرهنگی در سطح شهر دانست و گفت: در راستای این امر برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: روزانه حدود 600 هزار ارتباط زنده در پلتفرم شاد برقرار می‌شود؛ این پلتفرم هر روز در حال پیشرفت است که با تلاش متخصصان اشکالات آن مشخص شده و امید است با توسعه زیرساخت، در یک تا دو هفته آینده برطرف شود.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: 216 زندانی جرایم مالی غیرعمد در این استان با کمک خیران از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - بانوان کرمانشاه در جایگاه بسیجی‌بودن حرفی برای گفتن دارند، کارنامه حضور همیشه در صحنه این زنان، با پایان هشت سال دفاع مقدس بسته نشد، حضوری که در تمام لحظات حساس، تلخ و یا شیرین دفاع از آرمان‌های انقلاب و نوع‌دوستی به‌وضوع احساس می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - روانشناس البرزی گفت: برای پیشگیری و کاهش رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان باید مهارت «نه گفتن» را در بین آنان با ارایه آموزش تقویت کنیم.

خبرگزاری ایسنا

اگر چه پس از سال 84 تصادفات رانندگی کاهش بسیاری داشتند اما ابعاد ثانویه هر تصادف آنچنان وسیع است که باید برای کاهش هر یک تصادف، تلاش کنیم. به عنوان مثال آسیب های اجتماعی ناشی از مصدومیت های شدید و معلولیت ها، فقر اقتصادی ناشی از جانباختن سرپرست خانواده، افسردگی ها و اختلالات روانشناسی برای از دست دادن فردی در تصادفات آنقدر دردناک و آسیب زاست که باید برای کاهش هر چه بیشتر تصادفات تلاش...

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: 144 زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال با حمایت وزارت ورزش و جوانان در چند سال اخیر در این استان ساخته و راه‌اندازی شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و 524 پرونده به دوایر مددکاری کلانتری‌های استان ارجاع شده است که از این تعداد سه هزار پرونده معادل 87 درصد به مصالحه انجامیده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «ما ایرانی‌ها» این هفته یک معلم بازنشسته آموزش و پرورش و همیار کارتون خواب‌ها را به تصویر می‌کشد که از فعالیت‌های خود در جهت بیماران دربند اعتیاد سخن می‌گوید.

خبرگزاری ایرنا

‌تهران - ایرنا - یک سوم زنان جهان در معرض خشونت هستند. آگاهی، گام نخست مبارزه است، با کتاب‌ها برای برداشتن اولین گام همراه شویم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط استان نیازمند اعتباراتی است که باید با عنایت به حالت اضطراری تأمین شود، افزود: جایگاه اعتبارات سرانه عمرانی در استان تهران کمترین رقم میان استان ها یعنی 60 هزار تومان و یک هشتم متوسط کشوری است.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: پرورش تمام ساحتی و تربیت همه جانبه دانش آموزان، رویکرد آموزش و پرورش این استان در حوزه پرورشی و فرهنگی است.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: طرح پیشگیری از خشونت و خودکشی با حضور تسهیل گران در محلات آسیب خیز این استان آغاز شده است.