دوشنبه 16 مهر 1403

آغاز سال تحصیلی کودکان پیش‌دبستانی / مردمی‌سازی آموزش و پرورش دستور کار دولت سیزدهم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
آغاز سال تحصیلی کودکان پیش‌دبستانی / مردمی‌سازی آموزش و پرورش دستور کار دولت سیزدهم

کودکان پیش‌دبستانی امروز راهی مدارس شدند و زنگ غنچه‌ها نواخته شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علیرضا کریمیان در مراسم جشن غنچه‌ها (حضور دانش‌آموزان پیش‌دبستانی در مدارس) که در دبستان غیردولتی صاحب‌الزمان منطقه 11 شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم مردمی‌سازی را سرلوحه کار خود دارد و برای این موضوع باید مردمی و مردم‌دار باشیم.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش در بدو ورود به این مدرسه با حرکت قشنگ خود یعنی در آغوش گرفتن یک نوآموز و نواختن زنگ، درسی را برای مردمی بودن به ما داد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: افرادی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند مدارس و مراکزی را در استان‌های به عنوان خواهرخوانده دارند، یک دبستان در روستای دهکلان کردستان و 5 مدرسه در منطقه 11 به عنوان خواهرخوانده مورد حمایت آموزشی این مدرسه قرار دارد و این یک الگو برای مردمی‌سازی آموزش و پرورش است.

همچنین مجتبی همتی‌فر رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک با اشاره به اینکه تربیت کودکان کمتر از هفت سال بار جدید بر عهده آموزش و پرورش است، گفت: سرمایه ما به عنوان پدر و مادر فرزندان و برای حاکمیت مردم است و بهترین سرمایه‌گذاری آموزش کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: پربار کردن دوره کودکی لزوما به معنای کلاس زبان، رباتیک و... نیست بلکه کودک باید کودکی کند و او را آلوده خواسته‌های غیرمتناسب با کودکی نکنیم.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: تربیت کودک برای جمهوری اسلامی مهم است و سازمانی ویژه این کار ایجاد شده است و چرخش‌هایی را مدنظر داریم، چرخش از نگاه صرفا مراقبتی به کودک و باید فرصت‌های تربیتی فراهم کنیم. چرخش از تمرکز بر آموزش رسمی و باید کتاب، بازی و اسباب بازی را هم مدنظر قرار دهیم همچنین کودکستان حامی خانواده در تربیت کودک شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در روز ملی کودک (16 مهر) فراخوان نقاشی کودکان با عنوان خانواده من را اعلام می کنیم تا کودک بگوید دوست دارد خانواده به چه صورت باشد.