دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

آغاز نهضت ساخت پارکینگ

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
آغاز نهضت ساخت پارکینگ

به گزارش فارس، مهدی اخ‌الصنایع با اشاره به بافت فرسوده، معابر کم‌عرض و تراکم زیاد منطقه 10 شهرداری تهران بر ضرورت ساماندهی و ساخت پارکینگ‌های عمومی تاکید کرد و گفت: رویکرد مدیریت شهری برای رفع معضل سرگردانی وسایل نقلیه شهروندان در سطح منطقه توسعه پارکینگ‌های طبقاتی و مکانیزه است و بر همین اساس تفاهم‌نامه ساخت 300 پارکینگ جدید از جمله پارکینگ گلستانی را با سازمان حمل و نقل و ترافیک منعقد کرده‌ایم.

شهردار منطقه 10 تهران گفت: منطقه 10 متراکم‌ترین منطقه شهری در میان مناطق 22 گانه تهران است و همین مسئله، توجه ویژه‌ای را برای افزایش سرانه‌های خدماتی و شهری برای ارائه خدمات به شهروندان می‌طلبد.

وی با بیان اینکه متاسفانه منطقه 10 با کمبود شدید سرانه پارکینگ روبه‌رو است، اظهار کرد: کمبود فضاهای عمومی، وجود معابر کم عرض، بافت فرسوده و جمعیت متراکم از جمله دلایلی هستند که موجب شده تا دیار مهر و ایمان در حوزه تامین پارکینگ با مشکل جدی روبه‌رو باشد.

اخ‌الصنایع با بیان اینکه چاره‌اندیشی برای تسهیل در ایجاد و احداث پارکینگ ضروری و الزامی است، تصریح کرد: متاسفانه به رغم تراکم زیاد منطقه 10 در حال حاضر فقط از 330 پارکینگ برخوردار است و بر اساس همین کاستی و محدودیت، مدیریت شهری نهضت ساخت پارکینگ را آغاز کرده و رویکردش برای رفع این مشکل را توسعه پارکینگ‌های طبقاتی و مکانیزه براساس دانش کارشناسان مجرب قرار داده است.

شهردار منطقه 10 تهران با بیان اینکه پارکینگ گلستانی اولین پارکینگ بلند مرتبه در منطقه خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این رابطه، جلسه‌ای در مورد جمع‌بندی و تعیین و تکلیف نهایی ساخت پارکینگ گلستانی با حضور مدیران منطقه، مشاور معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و معاون فنی وعمرانی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید نهضت ساخت پارکینگ شهر تهران سرانه‌های خدماتی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است