چهارشنبه 13 تیر 1403

آقایی‌پور و استقلال در بن بست موقت / شایعه انتقال 80 میلیاردی: سقف فلک شکافت!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آقایی‌پور و استقلال در بن بست موقت / شایعه انتقال 80 میلیاردی: سقف فلک شکافت!

با عدم توافق میان استقلال و بازیکن موردنظرش اطرافیان باشگاه درباره پیشنهاد 80 میلیاردی به او از باشگاهی دیگر حرف می‌زنند!

به گزارش "ورزش سه"، ماجراهای انتقال و مقصد فصل بعدی جواد آقایی‌پور تمام شدنی نیست. او که در آستانه انتقال به تیم اورنبورگ روسیه قرار داشت، ناگهان با تماس استقلالی‌ها از سوی مسئولان خوزستانی برای برگزاری جلسه فراخوانده شد و نکونام ستاره مدنظرش را از پای پرواز به میز مذاکره کشاند.

طی کمتر از 48 ساعت اخیر دو جلسه مذاکره برای انتقال جواد آقایی‌پور به استقلال برگزار شده که هرچند طرفین به نتیجه نزدیک شده‌اند اما مبلغ انتقال این قرارداد، کار را به روزهای آتی کشانده است.

پیگیری‌ها اکنون نشان می‌دهد که در کمبود بازیکن جوان و آینده‌دار سه باشگاه داخلی سپاهان، پرسپولیس و استقلال مشتری جدی جواد آقایی‌پور محسوب می‌شوند.

باشگاه استقلال خوزستان اما مسیری سخت برای تیم‌های خواهان این بازیکن در نظر گرفته است. این باشگاه خوزستانی در پاسخ به درخواست تیم‌های خواهان جواد آقایی‌پور خواهان دریافت مبلغ 30 میلیارد تومان در مسیر دریافت رضایت‌نامه شده است. این پایان ماجرا نیست و استقلال خوزستان در صورت تایید این مبلغ نیز صدور رضایت‌نامه را منوط به دریافت نقدی 70 درصد این مبلغ یعنی 21 میلیارد تومان از آن کرده است!

اتفاقی که به نظر می‌رسد تیم‌های خواهان این بازیکن را با عقب نشینی مواجه کند اما به نظر می‌رسد در روزهای فقر مهاجم در لیگ برتر ایران، همچنان این تیم‌ها نسبت به این موضوع مشتاق هستند و استقلال به عنوان جدی‌ترین گزینه و مدعی خرید جواد آقایی پور علاقه و اقدامات لازم خود برای این موضوع را طی دو جلسه برگزار شده با مدیران استقلال خوزستان و همچنین این بازیکن اعلام کرده است.

پیگیری خبرنگار ورزش سه اما بخش بعدی این ماجرا را هم مشخص می‌کند: در کنار 30 میلیاردی که باشگاه استقلال خوزستان برای صدور رضایتنامه این بازیکن درخواست کرده، گفته می‌شود که جواد آقایی پور نیز مبلغ درخواستی‌اش را به 32 میلیارد افزایش داده و البته شرط کرده آپشن‌های درنظر گرفته شده هم باید قابل دریافت باشند، آن هم در شرایطی که طبق آیین نامه سازمان لیگ برای در نظر گرفته حداکثر 20 درصد از مبلغ قرارداد به عنوان آپشن و پاداش، قابل اجرایی است!

در نهایت با این شرایط برای تیم‌های خواهان، این انتقال فعلا مبلغ 68 میلیارد آب خواهد خورد! مبلغی که اگر عدد ارزی آن را در نظر بگیریم بیش از یک میلیون دلار برآورد می‌شود و بخش عمده‌ای از بودجه باشگاه‌های خواهان وی را به خود اختصاص خواهد داد. با توجه به در نظر گرفته شدن مبلغ مبلغ کمتر از 400 میلیارد برای این فصل (تیم قهرمان 390 میلیارد، تیم دوم 370 میلیارد، تیم سوم 360 میلیارد) که در اینجا با توجه به حضور پرسپولیس، استقلال و سپاهان به عنوان مشتریان این بازیکن، باید گفت که هر کدام از تیم‌ها در صورت جذب جواد آقایی پور باید چیزی نزدیک به یک پنجم بودجه خود را به جذب این بازیکن اختصاص دهند!

جالب اینکه دیشب پس از بن بست در مذاکره اولیه میان استقلال و این بازیکن، نزدیکان باشگاه اعلام کردند یک باشگاه رقیب 80 میلیارد برای این موضوع هزینه خواهد کرد؛ ادعایی که صحت و سقمش مشخص نیست.

آقایی‌پور و استقلال در بن بست موقت / شایعه انتقال 80 میلیاردی: سقف فلک شکافت! 2