چهارشنبه 18 مهر 1403

آقای وزیر کشور؛ این ابهام انتخابات 1402 را حتما رفع کنید

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
آقای وزیر کشور؛ این ابهام انتخابات 1402 را حتما رفع کنید

امسال برگه رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تجمیع و در یک برگه ادغام شده است و رأی‌دهنده پس از ثبت مشخصات او یک برگه تعرفه دریافت می‌کند که از وسط قابل جدا شدن است. انتهای تعرفه مربوط به انتخابات خبرگان و قسمت بالا مربوط به مجلس شورای اسلامی است. امسال برگه رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تجمیع و در یک برگه ادغام شده است و رأی‌دهنده پس از ثبت مشخصات...

امسال برگه رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تجمیع و در یک برگه ادغام شده است و رأی‌دهنده پس از ثبت مشخصات او یک برگه تعرفه دریافت می‌کند که از وسط قابل جدا شدن است. انتهای تعرفه مربوط به انتخابات خبرگان و قسمت بالا مربوط به مجلس شورای اسلامی است.

همچنین دو صندوق در هر شعبه اخذ رای قرار می گیرد. صندوق درب قرمز مختص مجلس خبرگان و صندوق درب آبی مختص انتخابات مجلس است. اما نامزد مجلس باید در تعرفه مجلس و نامزد خبرگان در تعرفه خودش قرار بگیرد.

وزیر کشور درباره تجمیع تعرفه رای دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: تعرفه ها یکی نشده است بلکه در واقع این کار برای صرفه جویی در چاپ است. تعرفه رای از وسط دو تا می‌شود و هرکدام به صندوق خود انداخته می‌شود.

اما نکته ای که وزیر کشور به آ ن پاسخ نداده است این است که اگر به فرض کسی خواست در یک انتخابات فقط شرکت کند، برگه رایی که به نام او صادر شده و مشخصات او ثبت شده است چه می شود؟

یا فرد رای دهنده باید برگه انتخاباتی را که نمی خواهد در آن شرکت کند بصورت سفید یا باطله در صندو ق رای بیندازد یا با خود ببرد که در این صورت آرای ماخوذه و آرای با میزان شرکت کنندگان فاصله زیادی پیدا خواهد کرد و قطعا ابهامات زیادی را به دنبال خواهد داشت

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

آقای وزیر کشور؛ این ابهام انتخابات 1402 را حتما رفع کنید 2