چهارشنبه 4 مهر 1403

آماده باش در البرز

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
آماده باش در البرز

محمد باقر خلفی روز سه شنبه اظهار کرد: تیم های امدادی برای امدادرسانی به هموطنان در آزادراه کرج - قزوین در محدوده این استان مستقر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز اعلام کرد: تیم های امدادی هلال احمر با توجه به افزایش آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق مختلف این استان به حالت آماده باش درآمدند.

وی بیان کرد: افزون بر 2 ایستگاه های سیار، 20 پایگاه امداد جاده ای و شعبه هلال احمر نیز به مسافران خدمات امدادی ارایه می کنند.

وی اضافه کرد: داروخانه این جمعیت به منظور پیشگیری و جلوگیری از خطرات ناشی از آلودگی هوا داروهای مخصوص بیماران ریوی و حملات قلبی را تامین کرده است.

خبر مرتبط سامانه بارشی در راه کشور / جمعه منتظر باشید

پنجشنبه در شرق و جنوب شرق ابرناکی و بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و روز جمعه با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر و بارش پیش‌بینی شده است.

12 دی 1402

وی از شهروندان خواست با توجه به آلودگی هوا از تردد غیرضرور در معابر عمومی و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

خلفی از مردم خواست در صورت هرگونه نیاز امدادی جاده ای باسامانه 112 هلال احمر تماس حاصل کنند.

اداره کل محیط زیست استان البرز نیز پیش تر از پدیده وارونگی دمایی و افزایش آلاینده ها و ذرات معلق روز دوشنبه سبب ناسالم شدن کیفیت هوا برای تمام گروه های سلامت جامعه و استقرار وضعیت اضطرار در شهرستان های نظرآباد و ساوجبلاغ در این استان خبر داد.

خبر مرتبط آلودگی هوا مدارس این استان را به تعطیلی کشاند

پیرو مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای آذربایجان شرقی، مدارس شهرستان تبریز (نواحی پنجگانه، خسروشاه، باسمنج و سردرود) فردا به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

11 دی 1402

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهرستان های ساوجبلاغ، ایستگاه ماموت و شهرستان نظرآباد شاخص آلودگی هوا (ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون) به ترتیب 160، 170 و 160 گزارش شده که بیانگر وضعیت اضطرار هوا در این نقاط است.

همچنین شاخص آلودگی در شهرستان های اشتهارد، فردیس و کرج به ترتیب 114، 119 و 119 اعلام شده که نشان دهنده ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروه های حساس سلامت جامعه است.

مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است:

صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای همه، 200 تا 300 بسیار ناسالم، 300 تا 500 خطرناک.

استان البرز دارای 13 ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

آماده باش در البرز 2
آماده باش در البرز 3