دوشنبه 16 مهر 1403

آمار بستری‌های مربوط به کرونا در اشنویه کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آمار بستری‌های مربوط به کرونا در اشنویه کاهش یافت

مهاباد - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: اعمال محدودیت‌های اجتماعی و ترافیکی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم موجب شده آمار بستری‌شدگان بخش کرونای بیمارستان این شهرستان نسبت به هفته‌های گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

حسین زرزا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون 12 نفر در بخش کرونای بیمارستان این شهرستان بستری هستند که از این تعداد سه نفر در بخش آی‌سی‌یو خدمات درمانی لازم را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک طی هفته‌های اخیر بین شهروندان بیشتر شده و هم‌اکنون بیش از 80 درصد مردم از ماسک‌های بهداشتی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: اعمال محدودیت‌های کرونایی اثر قابل ملاحظه‌ای در میزان کاهش مبتلایان داشته به‌طوری که از میزان مبتلایان کاسته و بستری‌ها نسبت به هفته‌های گذشته به نصف کاهش پیدا کرده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اشنویه افزود: تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری در این شهرستان به هزار و 90 نفر و شمار فوتی‌ها به 65 نفر رسیده است که بخش قابل توجهی از مبتلایان و بیش از 80 درصدفوتی‌ها در این شهرستان در آبان‌ماه رخ داده است.

وی افزود: بررسی آمار مبتلایان از لحاظ سکونت نشان می‌دهد بیش از 90 درصد مبتلایان ساکن شهر هستند به‌طوری که تاکنون 892 نفر در شهر و 198 نفر در روستا به این بیماری مبتلا شده‌اند.

زرزا ادامه داد: شرکت در جلسات عقد و عروسی و ترحیم، تجمع‌های خانوادگی و مراسم گروهی، فصل برداشت سیب و حجم زیاد کارگران و تجمع گسترده در میدان میوه‌وتره‌بار در کنار عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشترین عامل شیوع بیماری کرونا در این شهرستان در ماه‌های شهریور، مهر و آبان بود.

وی ادامه داد: هیچ کمبودی در تهیه داروهای کرونا در بیمارستان این شهرستان وجود ندارد و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از میزان مبتلایان کاسته شود.

همزمان با افزایش شیوع کرونا در کشور محدودیت‌های جدیدی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا در تمامی استان‌های کشور از اول آذرماه شامل محدودیت‌های ترافیکی و اجتماعی در سه حالت قرمز، نارنجی و زرد وضع شد.

هم‌اکنون 10 شهر آذربایجان‌غربی شامل ارومیه، پلدشت، چایپاره، خوی، شوط، سلماس، اشنویه، سردشت، میاندوآب و نقده در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و وضعیت شهرهای ماکو، چالدران، مهاباد، بوکان، تکاب، شاهین‌دژ و پیرانشهر نیز نارنجی است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*