دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

آمریکایی‌ها سعی می‌کنند صهیونیست‌ها را از شرایط فعلی نجات دهند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آمریکایی‌ها سعی می‌کنند صهیونیست‌ها را از شرایط فعلی نجات دهند

چراغی گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در دستور کار سفر بلینکن به فلسطین وجود دارد بررسی شرایط پس از جنگ در سرزمین‌های اشغالی است.

چراغی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو یی تلفنی با شبکه خبر در ارتباط با سفر وزیر خارجه آمریکا به غرب آسیا و سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: سفر بلینکن به منطقه قرار بود اواسط و اواخر هفته قبل انجام شود، اما به دلایلی به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل این تعویق اقدام جنایتکارانه صهیونیست‌ها در ترور صالح العاروری از رهبران مقاومت حماس در جنوب بیروت بود.

چراغی افزود: از مسائل دیگری که سبب سفر بلینکن به منطقه شده، می‌توان به رویداد‌ها و تغییرات در رژیم صهیونیستی و منطقه اشاره کرد. آمریکایی‌ها سعی می‌کنند صهیونیست‌ها را از شرایطی که در آن هستند نجات دهند. به همین دلیل بلینکن برای چهارمین بار به منطقه و برای پنجمین بار به اراضی اشغالی سفر می‌کند.

وی تاکید کرد: بلینکن به کشور‌های عربستان، امارات، اردن و مصر و پس از آن سرزمین‌های اشغالی خواهد رفت. علاوه بر این امروز نیز وزیر امور خارجه آلمان هم به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در دستور کار این سفر‌ها قرار دارد بررسی دوره پسا جنگ است. دوره‌ای که صهیونیست‌ها در داخل خود درباره آن اختلافات فراوانی دارند. به ویژه این که در شرایط فعلی احتمال جنگ صهیونیست‌ها و مقاومت لبنان وجود دارد.

چراغی افزود: صحبت‌های اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و هشدار‌هایی که به صهیونیست‌ها داد که اگر هرگونه جنگی را علیه بیروت شروع کند مقاومت حزب الله به شدت و به صورت نامحدود به آن پاسخ خواهد داد و این عوامل سبب نگرانی اروپایی‌ها شده و قرار است هیئتی از اروپا دوشنبه به سرزمین های اشغالی سفر کند. بنابراین همه این مولفه‌ها و تصورات نشان از این دارد که منطقه در آینده در بستر تحولات بزرگ و شدیدی قرار دارد. به ویژه این که آمریکایی‌ها اخیرا در ایجاد ائتلاف علیه یمن و نیروهای مسلح این کشور شکست خورده‌اند و به همین دلیل به دنبال راه‌های دیگری برای اجماع سازی بین المللی عربی علیه مقاومت فلسطین هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی