چهارشنبه 18 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا عمومی مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از تمدید فرصت ارسال ایده‌ها به اولین رویداد ایده بازار سلامت تا 20 دی ماه خبر داد. وی ضمن اعلام این خبر، گفت: با توجه به استقبال شرکت کنندگان از این رویداد و همچنین با هدف اجرای با شکوه‌تر ایده بازار سلامت، برگزاری این رویداد به سوم تا پنجم اسفندماه موکول شد. وی ادامه...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تصویب سند ملی توسعه علوم و فناوری نانو، رتبه چهارم ایران در انتشار مقالات بین‌المللی، رتبه پنجم در ثبت استانداردهای نانو و کسب و کار بیش از 20هزار میلیارد تومانی، نشان از تکمیل زنجیره علم، پژوهش، نوآوری و کسب و کار در حوزه نانو است.

خبرگزاری مهر

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاهها گفت: یکی از مهمترین ظرفیت ها برای پاسخگویی به رفع شبهات بخصوص در فضاهای دانشگاهی، نماز و نماز جماعت است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان ایرانی موفق شدند برای نخستین بار در کشور با استفاده از روش "ژن‌درمانی" سرطان خون را در یک بیمار درمان کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ماموریت آرتمیس 1 با پرتاب موشک ناسا که کپسول اوریون نیز بر فراز آن نصب بوده است امروز در ساعت 1:48 بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی (10:18 صبح به وقت تهران) آغاز شد. این موشک که از پایگاه فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال، فلوریدا پرتاب شده است قرار بود بسیار زودتر از این ماموریت خود را آغاز کند، اما نقص فنی، مشکلات آب و هوایی و موارد دیگر باعث تعویق...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با تصویب شورای مشترک آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف، امتحانات پایان‌نیم‌سال یک هفته به تعویق افتاده و بازه برگزاری کلاس‌های جبرانی در انتهای نیم‌سال از یک هفته به دو هفته افزایش یافته است. با اعلام معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف، تقویم به‌روزشده آموزشی به زودی منتشر خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مراکز آموزش عالی در خط مقدم و سنگربانان کشور هستند، دانشگاه‌ها امروز سخت‌ترین شرایط بودجه‌ای را تحمل می‌کنند بنابراین مجلس هم پشتوانه آنها است و تلاش می‌کند اعتبارات لازم را تامین کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، استارت‌آپ کالیفرنیایی موزایک (Mosaic ImmunoEngineering) موفق به جذب سرمایه 4.3 میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم ایمنی خود شده است. این جذب سرمایه که در قالب گرنت و از سمت مؤسسه ملی سرطان آمریکا (NCI) به این شرکت اختصاص یافته، امکان ادامه مطالعات و توسعه ویروس «Cowpea Mosaic» یا «CPMV» را به عنوان یک کاندید جدید برای انکولوژی ایمن فراهم می‌نماید. موزایک...

خبرگزاری مهر

قائم مقام معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: منطق حاکم بر دانشگاه، منطق گفتگو، مناظره، نظریه پردازی و تعامل و تبادل نظر است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: پژوهشگاه‌ها در راستای اولویت‌های کشور به سمت تجاری‌سازی حرکت کنند و انعقاد تفاهم‌نامه و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت ماموریت‌های سازمان را در برنامه‌های خود بگذارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان معتقدند نابودی کلنی‌ها و کاهش تولید عسل در دهه‌های اخیر احتمالاً به دلیل کاهش طول عمر زنبورهای عسل آزمایشگاهی است.

خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: وزارت علوم مکلف شده با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک برنامه کلان برای بازنگری برنامه‌های مهارتی ارائه کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تیمی از محققان در مرکز سرطان اندرسون دانشگاه تگزاس، یک پلتفرم نانویی توسعه داده‌اند که می‌تواند نحوه مشاهده سلول‌های تومور جامد توسط سیستم ایمنی را تغییر دهد و آن‌ها را نسبت به ایمونوتراپی پذیراتر کند. یافته‌های پیش بالینی این پروژه نشان می‌دهد که این رویکرد، پتانسیل کاربرد گسترده‌ای در بسیاری از انواع سرطان دارد. نتایج این پروژه درقالب مقاله‌ای...