جمعه 7 اردیبهشت 1403

«آن» راوی داستان خلق آثار آیینی است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
«آن» راوی داستان خلق آثار آیینی است

تهیه‌کننده مجموعه «آن»: دغدغه اصلی ما در ساخت این برنامه پرداختن به آثار خاطره‌انگیز آیینی در حوزه فرهنگ عاشورا بود.

احمدرضا بلیغ تهیه‌کننده مجموعه «آن» گفت: ایده برنامه "آن" ابتدا در حوزه هنری انقلاب اسلامی و موسسه سلوک شکل گرفت. دغدغه اصلی ما پرداختن به آثار هنری خاطره‌انگیز بوده که همواره مورد توجه و علاقه مخاطب قرار می گیرد و در عین حال شاید نحوه خلق و زیست‌جهان هنرمندان خالق این آثار و حال و هوایی که این آثار در آن‌ها شکل گرفته کمتر مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته بلیغ پس از گفت و گو و مشورت بنا بر این شد که نخستین فصل برنامه «آن» با عنوان هنر و مرثیه به بررسی آثار خاطره‌انگیز آیینی در حوزه فرهنگ عاشورا بپردازد. با مساعدت و همکاری عزیزان در شبکه دو سیما این اتفاق تکمیل و بنا شد از ابتدای ماه محرم تا اربعین حسینی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها مهمان خانه‌های مردم ایران باشیم.

این تهیه‌کننده درباره جزییات و ویژگی های این اثر تلویزیونی گفت: برنامه «آن» یک برنامه ترکیبی است که حدودا 50 دقیقه در نظر گرفته شده و حدود 30 دقیقه از آن به گفت و گو با مهمان اصلی و 20 دقیقه از برنامه به آیتم‌های تولیدی اختصاص دارد. آیتم هایی همچون معرفی اثر، مستند معرفی مهمان، گفت و گو با کارشناسان هنری، دست اندرکاران این آثار و گفتگوی مردمی.

بلیغ گفت: امیرحسین سیمعی اجرای برنامه را بر عهده دارد. وی از آهنگسازان و خوانندگان کلاسیک بوده و تحصیلات آکادمی خود را در رشته نمایش و آواز کلاسیک دریافت کرده است.

موضوعات و هنرمندانی که تا کنون به برنامه دعوت شده اند عبارتند از: نوحه‌های مرحوم حسین سعادتمند در حسینیه فهادان یزد؛ در گفتگو با استاد احمد محبی (شاعر آیینی و نوحه‌های اصلی فهادان)، اشعار مرحوم محمدرضا آقاسی؛ در گفتگو با غلامرضا آقاسی (فرزند ایشان)، سریال شب دهم؛ در گفتکو با پرویز فلاحی‌پور (بازیگر نقش اصلی سریال)، شعر خیز و جامه نیلی کن؛ در گفتگو با استاد یوسفعلی میرشکاک، اپرای عاشورا؛ در گفتگو با بهزاد عبدی (اهنگساز) و محمد معتمدی (خواننده)، کتیبه‌های محرمی موکب آرت؛ در گفتگو با خانم نوروزی (مدیر موکب آرت)، تئاتر خورشید کاروان؛ در گفتگو با مهدی متوسلی (تهیه‌کننده و کارگردان)، مستند خانه‌های نورانی؛ در گفتگو با علی ملاقلی‌پور (کارگردان)، نوحه یاران چه غریبانه؛ در گفتگو با غلام کویتی پور، نوحه کربلا منتظر ماست؛ در گفتگو با صادق آهنگران، رمان نامیرا؛ در گفتگو با صادق کرمیار (نویسنده رمان)، تعزیه قودجان؛ در گفتگو با استاد مرتضی صفاریان (پیشکسوت تعزیه).

برنامه تلویزیونی «آن» پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 21:30 از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون