پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

آیت الله سبحانی درگذشت مرحوم یزدی را تسلیت گفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آیت الله سبحانی درگذشت مرحوم یزدی را تسلیت گفت

قم - ایرنا - آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در پیامی درگذشت آیت الله شیخ محمد یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

در پیام آیت الله سبحانی که نسخه ای از آن پنجشنبه شب در اختیار ایرنا قرار گرفته آمده است: "درگذشت عالم ربانی، فقیه عالیقدر، مجاهد مخلص حضرت آیت الله شیخ محمد یزدی (ره) را به علماء و حوزه های علمیه و خاندان محترم و ارادتمندان ایشان تسلیت می‌گویم". پیام افزوده است: "فقید سعید، در طول زندگی در خدمت اسلام و انقلاب بود و در هر مقامی که بود به دنبال رضای خدا بود. در دوران نگارش قانون اساسی، اخلاص و واقع گرایی او ملموس بود". آیت الله سبحانی در این پیام، از خداوند متعال برای ایشان علو درجه و برای بازماندگان صبر جمیل خواستاریم. عاش سعیدا و مات سعیدا"

آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح روز چهارشنبه 19 آذرماه جاری در سن 89 سالگی به دیدار حق شتافت.

وی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت‌الله بروجردی (ره) بود که در درس‌های فقه و اصول امام خمینی (ره) شرکت داشت. این استاد برجسته حوزه از همراهان استوار و ثابت‌قدم مبارزات انقلابی امام خمینی (ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.

از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکنون، کتاب‌ها و مقالات بسیاری ازجمله بیش از 40 عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی به چاپ رسیده است.

آیت‌الله یزدی پس از انقلاب مسئولیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف بر عهده داشته است که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دبیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد./

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*