دوشنبه 9 مهر 1403

آیت‌الله شبستری در مقابله با فتنه‌ها سینه سپر کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آیت‌الله شبستری در مقابله با فتنه‌ها سینه سپر کرد

تهران - ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: آیت‌الله حاج شیخ محسن مجتهد شبستری در مقابله با فتنه‌ها در آذربایجان شرقی در خط مقدم جبهه سینه سپر کرد.

آیت الله کاظم صدیقی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرد بزرگ و غیرتمند در قضیه فتنه 88 با بسیج عمومی و آن حرکات احساسی شان که بسیار هم نتیجه بخش بود، چشم فتنه را کور کردند.

وی افزود: مرحوم آیت الله شبستری از زمانی که من می شناسم، در تربیت جوان ها و طلبه ها از زمان قم، در تبلیغ، در مبارزه، بعد از انقلاب در سنگرهای مختلف صیانت از نظام، همراه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بودند.

وی گفت: آیت الله مجتهد شبستری در سنگرهای مختلف رسمی کشور به عنوان افسری از افسران نظام در مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و در امامت جمعه سهم به سزایی داشته اند.

آیت الله صدیقی با اشاره به تاسیس مدرسه علمیه ایروانی تهران به دست آیت الله مجتهد شبستری و تربیت طلبه های انقلابی در این مدرسه افزود: این مدرسه سالها است که جزو کانون های خوب و بسیار ممتاز کشور است.

وی یادآور شد: طلبه های تربیت شده در مدرسه علمیه ایروانی از نظر علمی، سیاسی و انقلابی در سطح بسیار ممتازی قرار دارند.

آیت الله صدیقی افزود: خدا این ملت عزیز، قدردان، عالم پرور و شهید پرور را دشمن شاد نکند.

آیت‌الله مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جامعه روحانیت مبارز بود که شب گذشته به علت سکته قلبی در 84 سالگی به دیدار حق شتافت.

وی نماینده ادوار اول تا سوم مجلس خبرگان رهبری و چهار دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بود و امامت جمعه تبریز و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز در سوابق خود داشت.

*س_برچسب‌ها_س*