شنبه 7 مهر 1403

آیین‌های عزاداری تهدیدی جدی برای سلامت شرکت‌کنندگان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آیین‌های عزاداری تهدیدی جدی برای سلامت شرکت‌کنندگان است

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه اعلام کرد: حضور در آیین‌های عزاداری و سوگواری که سبب تجمع مردم می‌شود، تهدیدی جدی برای سلامت شرکت‌کنندگان است.

محمدابراهیم الهی تبار روز سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: مدیریت، مهار و کنترل بیماری کرونا با مشارکت مردم و دولت امکان پذیر است. وی تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن توصیه های بهداشتی و حضور در آیین های عزاداری، به جای همدردی خانواده دیگری را داغدار خواهیم کرد.

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در استان نقشه راه و برنامه ریزی دقیقی برای مدیریت کرونا وجود دارد و پیش بینی شده است و حتی از الگوهای موفق کشور هستیم، اما ادامه این مسیر برای مهار فقط به مشارکت مردم بستگی دارد.

وی با اعلام اینکه استفاده از ماسک، شتسشوی دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی می تواند سبب قطع زنجیره کرونا شود، افزود: در ورود به پیک دوم کرونا هیچ گونه مشکلی برای ارایه خدمات به بیماران به لحاظ وجود تجهیزات پزشکی و تخت های ویژه بیمارستانی نداریم اما نگرانی و دغدغه اصلی ما ورود به مرحله ای خطرناک تر و افزایش بیشتر تعداد بیماران است.

الهی تبار، تعطیلات و آمار بالای مسافرت های 2 هفته گذشته را سبب افزایش تعداد مبتلایان کرونا دانست و گفت: حضور در آیین ها نباید سلامت مردم را تهدید کند و باور و انتظار داریم که مبارزه به کرونا باید تبدیل به یک معرفت شود.

وی تاکید کرد: در بازارها و مراکز خرید توصیه های بهداشتی رعایت شود، همه مراجعین و صاحبان کسب و کارها باید الزاما از ماسک استفاده کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه همچین عنوان کرد: اطلاع رسانی گسترده ای با همراهی رسانه ها انجام شود و رعایت توصیه های بهداشتی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه باید از مراجعه غیرضروری به دستگاه های اجرایی، مراکز درمانی و قضایی و ادارت و سایر نهادها خودداری شود، گفت: حضور در بوستان‌ها بسیار برای سلامت خطرآفرین است و امکان دارد همین تجمع ها سبب انتقال بیشتر شیوع کرونا شود.

وی تاکید کرد: مطب ها، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و باشگاه های ورزشی حتما باید پروتکل های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند.

الهی تبار اضافه کرد: دستگاه های اجرایی علاوه بر ماموریت ذاتی نسبت به کارکنان و محیط اداری بر شیوه خدمات ارائه شده در تشکل ها و نهادهایی که تحت پوشش هستند، نظارت جدی داشته باشند و حسن انجام امور محوله و رعایت پروتکل های بهداشتی بر عهده مدیران دستگاه های اجرایی است.

وی گفت: همه مراجعین با ماسک و شرایط مناسب در ادارات حضور یابند و ترجیحا ترددهای غیرضروری را کاهش دهند زیرا شرایط کنونی با حالت عادی بسیار متفاوت است.

*س_برچسب‌ها_س*