یک‌شنبه 22 مهر 1403

آیین‌های ویژه روز جهانی قدس درپاکستان برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آیین‌های ویژه روز جهانی قدس درپاکستان برگزار شد

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با روز جهانی قدس، سمینارهای حضوری و نشست آنلاین با محور لزوم حمایت جهانی از مقاومت مردم فلسطین و محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف پاکستان با حضور جامعه سیاسی و مذهبی این کشور از جمله شخصیت‌های ایرانی برگزار شد.

به همین مناسبت سمینار مجازی با عنوان "قدس، محور وحدت جهان اسلام" به میزبانی نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر «کراچی» و با حضور فعالان برجسته سیاسی، مذهبی و مدنی این کشور برگزار شد.

«احمد محمدی» سرکنسول ایران در کراچی و «بهرام کیان» مدیر خانه فرهنگ ایران از سخنرانی اصلی این برنامه بودند که بر لزوم وحدت جهان اسلام برای رسیدگی به رنج و دشواری‌های پیش روی ملت‌های مظلوم مسلمان به ویژه در فلسطین، یمن و سایر جهان تاکید کردند.

سرکنسول ایران در این نشست مجازی تاکید کرد: در حقیقت صحبت از قدس و مقاومت فلسطین بدون یادآوری بزرگ مرد تاریخ حضرت امام خمینی (ره) امکان پذیر نیست. ایشان با مقرر کردن جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، باعث زنده ماندن مسئله فلسطین شدند.

وی افزود: امسال روز جهانی قدس از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا منطقه با تحولاتی همچون ترور ظالمانه شهید قدس سردار سلیمانی به دست رژیم تروریست آمریکا و پرده برداری از طرح شیطانی معامله قرن که در حقیقت توطئه آمریکایی صهیونیسیتی برای چپاول هرچه بیشتر حقوق ملت فلسطین می‌باشد.

احمد محمدی تاکید کرد ما به وحدت جهان اسلام اعتقاد راسخ داریم و مطمئن هستیم که اتحاد مسلمین راه برون رفت مشکلات جهان اسلام و چالش‌های پیش روی مسلمانان خواهد بود.

صهیونیسم و قدرت‌های استکبار خطر جدی پیش روی جهان

سمینار بزرگداشت روز قدس با عنوان حمایت از مظلومان فلسطین نیز در شهر «لاهور» مرکز ایالت پنجاب پاکستان برگزار شد و سخنرانان با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار روز جهانی قدس و پرچمدار غیور وحدت اسلامی، گفتند: رژیم صهیونیستی و قدرت استکباری حامی آن خطر جدی پیش روی خاورمیانه و جهان هستند.

سناتور «کامل علی آغاز» از حزب مسلم لیگ قائد طی سخنانی در این سمینار گفت: توطئه مشترک غرب و دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و سرزمین آنان هرگز موفق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: به لطف اقدام شجاعانه حضرت امام خمینی (ره) امروز تمام دنیا شاهد زنده بودن مسئله فلسطین و مبارزه ملت‌ها برای کمک به آزادی بیت المقدس از چنگ رژیم غاصب اسرائیل است.

«لیاقت بلوچ» نائب رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان نیز گفت: ما همگام با ملت‌های آزادیخواه جهان معامله ننگین قرن را محکوم کرده و در این برهه دشوار، در کنار برادر و خواهران فلسطینی خود قرار می‌گیریم.

وی تاکید کرد: جهان اسلام باید برای آزادی قبله اول مسلمین متحد شده و تنها با انسجام و یکپارچگی می‌توان به کمک ملت‌های مسلمان مظلوم در فلسطین و کشمیر شتافت.

تاکید اندیشمندان پاکستانی بر مسئولیت پذیری حاکمان اسلامی

سمینار فلسطین و روز جهانی قدس به همت گروه نهضت وحدت اسلامی و شبکه خبری "سچ تی وی" پاکستان در شهر برگزار شد و سخنرانان بر استفاده از ظرفیت جهان اسلام برای مقابله با دشمنان مشترک به ویژه تشکیل جبهه مشترک علیه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

شخصیت‌های پاکستانی تاکید کردند که آزادی بیت المقدس و نجات ملت فلسطین از رژیم صهیونیستی تنها با مسئولیت پذیری حاکمان کشورهای اسلامی و اجتناب از اختلافات است.

آنان از جهان اسلام خواستند تا برای خنثی کردن توطئه‌های علیه مسلمانان مظلوم به ویژه در فلسطین و کشمیر، گام‌های عملی بردارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
آیین‌های ویژه روز جهانی قدس درپاکستان برگزار شد 2
آیین‌های ویژه روز جهانی قدس درپاکستان برگزار شد 3