چهارشنبه 4 مهر 1403

ابراز همدردی طلاب جامعه المصطفی خراسان با مردم فلسطین و افغانستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ابراز همدردی طلاب جامعه المصطفی خراسان با مردم فلسطین و افغانستان

مشهد - ایرنا - طلاب نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در خراسان از مردم مظلوم فلسطین حمایت و با مردم افغانستان ابراز همدردی کردند.

معاون امور بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی روز یکشنبه در این گردهمایی گفت: استکبار جهانی و جهان سلطه به دیگر کشورها و از جمله کشورهای مسلمان، سیستمی نگاه می‌کند به این معنا که شیعه ایران، افغانستان، عراق، یمن، کشمیر، لبنان و دیگر کشورهای مسلمان برای آنها هیچ فرقی ندارد و همه را مثل هم می‌بیند.

حجت الاسلام سید محمد ذوالفقاری افزود: در برابر استکبار جهانی، ما کشورهای مسلمان هم باید متحد و در یک جبهه مقابل آنها باشیم.

وی با بیان این که یکی از راههای استکبار برای سلطه بر جهان ایجاد ناامنی است افزود: دشمنان از راههای مختلف برای رسیدن به این اهداف شوم خود استفاده می‌کنند.

معاون امور بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی عدم ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را از دیگر برنامه‌های نظام سلطه برای تسلط بر کشورها نام برد و گفت: استکبار جهانی برای رسیدن به این هدف از ظرفیت رسانه‌های مختلف دیداری، شنیداری، فضای مجازی و دیگر موارد بهره می‌برد.

ذوالفقاری افزود: در برابر دشمن مشترک باید قوی باشیم چرا که حق کشورهای ضعیف را پایمال می‌کنند و اگر جبهه مقاومت قوی نبود خیلی وقت پیش پرونده اش را بسته بودند.

وی اضافه کرد: این که در افغانستان دانش آموزان مدرسه سیدالشهدا (ع) را هدف قرار دادند به این خاطر است که درس خواندن مساوی با قدرت گرفتن و قوی شدن است و دشمنان نمی‌خواهند که این اتفاق بیفتد.

او تاکید کرد: باید مطالبه گری از دولتمردان کشورهای مسلمان افزایش یابد و اگر این کار انجام شود منجر به نتایج خوبی خواهد شد.

روز شنبه هجدهم اردیبشهت ماه بر اثر انفجاری که ساعت 16 و 30 دقیقه در مقابل مدرسه سیدالشهدا (ع) در غرب کابل رخ داد بیش از 85 تن کشته و 150 نفر نیز زخمی شدند که بیشتر شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی، دانش‌آموزان دختر بودند.

همچنین حملات یک هفته اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون 174 شهید بر جای گذاشته است که از این تعداد 47 تن کودک و 29 تن زن بوده اند. این حملات همچنین تاکنون بیش از هزار و 200 مجروح بر جای گذاشته است

سه هزار نفر از طلاب از 50 ملیت در جامعه المصطفی نمایندگی خراسان تحصیل می‌کنند. جامع المصطفی (ص) العالمی، نهادی علمی و بین المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیرایرانی تشکیل شده است.

*س_برچسب‌ها_س*
ابراز همدردی طلاب جامعه المصطفی خراسان با مردم فلسطین و افغانستان 2