یک‌شنبه 10 تیر 1403

ابوظبی محور مذاکرات جنگی شد / رایزنی قطر و امارات درباره جنگ غزه

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ابوظبی محور مذاکرات جنگی شد / رایزنی قطر و امارات درباره جنگ غزه

اقتصادنیوز: تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در ابوظبی با محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی دیدار و گفت وگو کرده است. آنها در این دیدار تاکید کردند: قطر و امارات متحده عربی از تلاش‌ها برای توقف جنگ در غزه و دستیابی به صلح فراگیر و دائمی بر اساس راه حل دو کشوری که امنیت و ثبات در منطقه را تامین می‌کند، حمایت می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، امیر قطر و رئیس امارات متحده عربی در ابوظبی با هم دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات غزه گفت وگو کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و اقدامات مشترک در چارچوب شورای همکاری خلیج فارس با هم رایزنی کرده‌اند.

امیر قطر و رئیس امارات متحده عربی همچنین درباره تحولات منطقه‌ای و بین المللی به ویژه تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین یا یکدیگر گفت وگو کرده‌اند.

پس از گذشت 240 روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از 240 روز نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در مناطق مختلف نوارغزه و همچنین حمله به گذرگاه رفح از دست داده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید