دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اتحاد و مقاومت رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است / تقویت وحدت حول ولایت و ایران قوی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اتحاد و مقاومت رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است / تقویت وحدت حول ولایت و ایران قوی

شبانی گفت: دشمنان هیچ گاه تمایلی به اتحاد جهان اسلام ندارند و پیروزی انقلاب اسلامی به ما ثابت کرد اتحاد کلمه و مقاومت باعث می شود ایران پیشرفت کند و همین رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد شبانی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خاورستان ضمن تبریک میلاد پیامبر (ص) اظهار کرد: مسئله وحدت یکی از مهمترین مسائلی است که قدرت افزا است و در قرآن بر آن تأکید فراوان شده است و در مقابل اتحاد مسئله تفرقه را داریم که با صراحت قرآن فرموده باعث آسیب دیدن و توقف جامعه می شود.

وی با بیان اینکه انقدر که در طول تاریخ جامعه اسلامی از تفرقه آسیب دیده است از هیچ مسئله دیگری آسیب ندیده است، افزود: همیشه نتیجه تفرقه تسلط حکام ظالم و استثمار مسلمانان بوده است و هر جایی مومنین متحد شدند و هدفی را دنبال کردند پیروزی حاصل شده است.

شبانی ادامه داد: دشمنان هیچ گاه تمایلی به اتحاد جهان اسلام ندارند و پیروزی انقلاب اسلامی به ما ثابت کرد اتحاد کلمه و مقاومت باعث می شود ایران پیشرفت کند و همین رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: تفرقه موجب می شود مردم به هم بدگمان و از هم دلسرد شوند و در شرایط سخت از یکدیگر پشتیبانی نکنند و حق و حقیقت قربانی شود.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین مسئله می تواند تقویت وحدت حول محور ایران قوی و ولایت باشد، تصریح کرد: همچنین وحدت می تواند حول امنیت، توحید و کلمه لا اله الله باشد اما اگر تفرقه در بین ما رخنه کرد مهمترین آسیب آن را هم خودمان می بینیم.

شبانی در ادامه ایجاد اختلافات قومی و مذهبی را از مهمترین برنامه های دشمن برای چپاول و استثمار کشورها دانست و گفت: قومیت ها و مذاهب مختلفی در ایران زندگی می کنند که اگر وحدت نداشته باشند ایران تجزیه و عزت کشور نابود خواهد شد.

این کارشناس سیاسی با تأکید بر اینکه تفرقه موجب می شود که حق متجلی نشود، افزود: در ایران عزیز هم اگر درگیر اختلافات مذهبی و قومیتی شویم نتیجه ایجاد ناامنی و کشته شدن انسان های بیگناه و تخریب اموال عمومی و خصوصی خواهد بود.

وی بیان کرد: علما اصیل اسلامی معتقد هستند که هرگز بر سر اختلافات نباید ایستاد که باعث سست شدن جامعه می شود.

شبانی با اشاره به اینکه امروز در تمام ابعاد نیاز به وحدت داریم و حتی جناح های سیاسی باید بدانند که وجود خود را مدیون حکومت جمهوری اسلامی هستند، تأکید کرد: اگر این حکومت به واسطه اختلافات تضعیف شود آنها خودشان اولین قربانی ها خواهند بود و سود این اختلافات سیاسی به جیب دیگران می رود لذا ضمن هوشیاری باید همواره برای تقویت وحدت در جامعه تلاش کنیم و از دمیدن بر آتش تفرقه بپرهیزیم که دود آن به چشم خودمان خواهد رفت.

انتهای پیام /