شنبه 29 اردیبهشت 1403

اتصال آبشار به دریاچه و بوستان چیتگر با تله‌کابین بخش خصوصی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اتصال آبشار به دریاچه و بوستان چیتگر با تله‌کابین بخش خصوصی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 22 تهران با حضور علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری تهران برگزار شد. جاوید در این مراسم گفت: زیرساخت‌های منطقه 22 جزو ناقص‌ترین زیرساخت‌ها میان مناطق تهران بشمار می‌رود. این منطقه برخلاف دکور و ظاهر شیک، باطنی با زیرساخت‌های کم دارد. معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری تهران، مهم‌ترین زیرساخت‌ها را...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 22 تهران با حضور علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری تهران برگزار شد. جاوید در این مراسم گفت: زیرساخت‌های منطقه 22 جزو ناقص‌ترین زیرساخت‌ها میان مناطق تهران بشمار می‌رود. این منطقه برخلاف دکور و ظاهر شیک، باطنی با زیرساخت‌های کم دارد. معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری تهران، مهم‌ترین زیرساخت‌ها را فاضلاب و سرانه‌های خدماتی و آموزشی اعلام کرد و افزود: سرانه فضای سبز طی این سال‌ها بهتر شده است. باید به هفت سرانه خدماتی در منطقه 22 علاوه بر فضای سبز توجه شود. جاوید عنوان کرد: محدودیت‌های ابلاغی شورای عالی شهرسازی برای منطقه 22 بلاوجه، غیرتخصصی و براساس یک جو سیاسی و غیرکارشناسی در سنوات قبل اعمال شد. این محدودیت‌ها باید با یک بستر تخصصی و فنی تلفیق شود تا به نقطه تعادلی برسد.

در منطقه 22 به طرح تفصیلی اصلاح شده نیاز داریم

وی ضمن اشاره به برخی ساخت و ساز‌ها در منطقه و به ویژه مجاورت دریاچه، گفت: برخی ساخت و ساز‌ها می‌توانست با کیفیت بهتر و حتی فوق کیفیت ساخت و ساز در ایران طی سنوات گذشته صورت گیرد. باید این بستر آماده شود تا در کمیسیون ماده 5 به تصویب برسد. در واقع در منطقه 22 به طرح تفصیلی اصلاح شده نیاز داریم. معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری تهران ضمن اشاره به اهمیت دریاچه، گفت: انتظار می‌رود که آبشار به دریاچه و بوستان چیتگر با یک تله کابین از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی متصل شود. خط 10 مترو افق نجات بخش منطقه 22 است و باید یک خط دیگر توسط شهردار جدید در این منطقه تعریف شود چرا که یک خط کم است و باید پوشش مترو در این منطقه تکمیل شود.