جمعه 1 تیر 1403

اتفاق مهم برای ایران و عراق / حرکت دلار در دو مسیر متفاوت / تداوم کاهش قیمت‌ها

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اتفاق مهم برای ایران و عراق / حرکت دلار در دو مسیر متفاوت / تداوم کاهش قیمت‌ها

اقتصادنیوز: امروز بازار ارز تهران شاهد عقب نشینی قیمت ها نسبت به روز گذشته است، و لیر ترکیه هم 30 تومان ارزان و 1800 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

به گزارش اقتصادنیوز، دلار این روزها دو سرنوشت متفاوت را در ایران و جهان سپری می کند، در بازار داخلی مدت هاست که در رکود به سر می برد و نوسانی نداشته است و در بازار جهانی در مسیر صعود قرار گرفته و پیش می رود. موضوعی که به عقیده کارشناسان فنی بازار، ناشی از تصمیم اخیر فدرال رزرو است که نرخ بهره را بدون تغییر در سطح بالایی حفظ کرد تا دلار آمریکا هفته افزایشی دیگری را به ثبت برساند.

براساس شاخص دلار بلومبرگ، پس از اینکه سیاستگذاران فدرال رزرو تصمیم به ثابت نگه داشتن نرخ بهره گرفتند و تنها یک کاهش نرخ بهره را برای سال جاری پیش‌بینی کردند، دلار آمریکا روز جمعه چهارمین هفته افزایشی خود را به ثبت رساند که طولانی‌ترین افزایش از ماه فوریه محسوب می‌شود. براساس گزارش اکوایران، سیاست فدرال رزرو، که با همتایان جهانی‌اش متفاوت است، در هفته‌های اخیر سبب تقویت دلار شده است؛ به خصوص پس از اینکه بانک‌های مرکزی کانادا و اتحادیه اروپا کاهش نرخ‌های بهره را آغاز کردند. آشفتگی بازار در فرانسه، که از درخواست امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور برای انتخابات زودهنگام در کشور ناشی می‌شد، نیز بر یورو فشار وارد کرد و سبب رشد دلار امن و همتایانش چون فرانک سوئیس شد.

این در حالیست که دلار در بازار ایران این روزها ثبات را در پیش گرفته است و چشم انتظار نتایج انتخابات ریاست جمهوری است. رنج بودن دلار بر قیمت سایر ارزها که در ادامه مرور خواهیم کرد هم تا حدود زیادی اثرگذار بوده است و مانع صعود یا نزول محسوس قیمت آن‌ها شده است.

‌قیمت درهم امارات امروز 26 خرداد 1403

امروز همچنین قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران، 44 تومان پایین آمد و به 16057 تومان رسید.

قیمت منات آذربایجان امروز

در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان شیب نزولی را همچون روز گذشته تجربه کرد و با ریزش 90 تومانی که داشته است، 34670 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 1.7 رسید که تغییری نسبت به روز گذشته نداشت.

آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

معاملات بازار در حالی سپری شد که قیمت درام ارمنستان رنج بود و نوسان کاهشی یک تومانی را تجربه کرد و 152 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

نرخ امروز لیر ترکیه

امروز همچنین قیمت لیر ترکیه معاملات را در حالی پشت سر گذاشت و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته افت قیمت 30 تومانی را تجربه کرد. هر لیر در ساعات پایانی امروز 1800 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت دینار عراق امروز

قیمت دینار هم در بازار ارز تهران همچون دو روز گذشته ثبات قیمت داشت، هر دینار امروز 45 تومان معامله شد. امروز اما خبری مشترک درباره ایران و عراق مورد توجه قرار گرفت و آن هم لغو روادید توسط کشور تونس برای مسافران ایرانی و عراقی بود.

وزارت گردشگری تونس در نامه‌ای اعلام کرد که روادید برای گردشگران ایرانی و عراقی را لغو کرده است. براین اساس روادید سفر 15 روزه گردشگری به تونس برای گردشگران ایرانی دارای گذرنامه سفر عادی لغو شده است.

آخرین قیمت ریال عمان در بازار

پایان معاملات بازار ارز تهران حکایت از افت ارزش 350 تومانی ریال عمان در مقایسه با روز گذشته داشت. هر ریال عمان 153680 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان با دلار آمریکا هم در پایان معاملات امروز به 2.6 رسید.

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان هم به تبعیت از روند نزولی حاکم بر ارزها، پایین آمد. هر لاری عصر امروز 20720 تومان قیمت خورد تا افت ارزش 70 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین نرخ بات تایلند

وقت آن رسیده تا سری به شرق آسیا بزنیم، جایی که قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند هم بر مدار کاهش حرکت کرده و چهار تومان پایین آمده است. هر بات در پایان فعالیت امروز بازار 1609 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی شیب نزولی را در پیش گرفت و در حالی معاملات را به پایان رساند که 70 تومان ارزان و 12490 تومان قیمت خورد.

خلاصه معاملات امروز پیام آور خبری تازه برای معامله گران نبود و به مانند دو روز گذشته قیمت ارزها شیب نزولی را تجربه کردند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
اتفاق مهم برای ایران و عراق / حرکت دلار در دو مسیر متفاوت / تداوم کاهش قیمت‌ها 2