شنبه 7 مهر 1403

اتمام ساخت بزرگترین کشتارگاه شرق کشور معطل اعتبارات است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اتمام ساخت بزرگترین کشتارگاه شرق کشور معطل اعتبارات است

مشهد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: اتمام طرح ساخت بزرگترین کشتارگاه شرق کشور نیازمند تامین اعتبارات است.

امیدطهماسبی‌زاده روز سه‌شنبه در بازدید از این طرح با همراهی فرماندار مشهد افزود: تا کنون عملیات اجرایی ساخت این طرح حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 10 درصد آن باقی مانده است.

وی ادامه داد: تسهیلات جذب شده برای ساخت این طرح تا کنون 40 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و 40 میلیارد از محل منابع داخلی بوده است و همچنین دریافت 12 میلیارد ریال از تسهیلات اشتغال روستایی برای این طرح در دستور کار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: در صورت بهره‌برداری کامل از این طرح قادر به ذبح دام با جدیدترین روشهای مکانیزه با رعایت کامل موازین بهداشتی خواهیم بود.

طهماسبی افزود: با بهره‌برداری از این کشتارگاه قادر به ذبح انواع گاو، مرغ، شترمرغ و گوسفند و جداسازی و بسته‌بندی اقلام دامی از قبیل کله‌پاچه و پوست خواهیم بود.

وی ادامه داد: در صورت تخصیص بودجه باقیمانده و تخصیص 12 میلیارد ریال تسهیلات این کشتارگاه تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می رسد و با راه اندازی این کشتارگاه حداقل 300نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد. محمدرضا هاشمی فرماندار شهرستان مشهد نیز در این بازدید دستور لازم به منظور تسریع در فرآیند اختصاص وام را صادر کرد و مقرر شد تمامی کمکهای قانونی در این زمینه انجام گیرد.

حدود 10 درصد جمعیت دام کشور به ظرفیت 15 میلیون راس در خراسان رضوی وجود دارد و این استان سالانه 76 هزار تن گوشت قرمز، 153 هزار تن گوشت سفید و 140 هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌کند.

مردم خراسان رضوی روزانه 400 تن گوشت مرغ و 200 تن گوشت قرمز مصرف می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*