سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اجتماعی

اجتماعی

وب‌گاه فرارو

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال 1403، گفت: در حدفاصل روز‌های 25 اسفند 1402 تا 15 فروردین 1403 (20 روز)، تعداد هزار و 65 نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وب‌گاه فرارو

مهدی بختیاری‌زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، پیرامون آخرین وضعیت فروش آنلاین میوه و سبزیجات در شهر تهران گفت: «فروش آنلاین میوه و سبزیجات از 21 بهمن سال گذشته در شهر تهران آغاز شده است. البته این طرح به صورت پایلوت در بعضی مناطق پیش‌تر شروع شده بود تا نقاط ضعف و قوت طرح احصا شود.»

وب‌گاه فرارو

رئیس شورای شهر تهران گفت: سایر بانک‌ها از جمله بانک ملت و تجارت نیز از نما‌های شیشه‌ای برای ساختمان‌های خود استفاده کرده‌اند به طوریکه در خیابان طالقان نمای شیشه‌ای از این ساختمان‌ها وجود دارد که قطعا این اقدام آن‌ها دهن کجی به اصول معماری است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بانک مرکزی بنا بر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در سال 1402 برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی بیش از 4 میلیارد و 300 میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که رشد 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1401 داشته است؛ همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در 34 روز گذشته از مرز 636 میلیون دلار گذشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز بازسازی اورژانس‌ها در کشور خبر داد و گفت: بسیاری از مراکز درمانی در 2 سال اخیر با شروع کار دولت سیزدهم بازسازی و نوسازی شدند و امسال اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در احکام صادر شده از سوی رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی و امیر قطبی از این پس به عنوان نمایندگان دستگاه قضایی در این شورا حاضر خواهند بود. مرکز رسانه قوه قضائیه - حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در احکام جدیدی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی و امیر قطبی را به عنوان نمایندگان قوه قضائیه در شورای نظارت بر...

وب‌گاه فرارو

دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق واکسن گارداسیل کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق این واکسن نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که برای شاد بودن و انضباط عمومی نیازمند اقدامات گسترده فرهنگی هستیم، هرچند اقداماتی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران انجام گرفته، اما...

وب‌گاه فرارو

در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم، 660 هزار و 393 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 66 درصد زن و 34 درصد مرد هستند. بر این اساس، زنان با پیشتازی 32 درصدی، بیشترین متقاضی شغل معلمی هستند.

وب‌گاه فرارو

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر گفت: بر‌اساس بررسی که از سازمان منطقه آزاد بوشهر شده متوجه شدیم علاوه بر مدیر اجرایی، کارشناسان این مجموعه نیز پروازی هستند که این مسئله دهن‌کجی به مردم استان بوشهر محسوب می‌شود.

وب‌گاه الف

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر گفت: بر‌اساس بررسی که از سازمان منطقه آزاد بوشهر شده متوجه شدیم علاوه بر مدیر اجرایی، کارشناسان این مجموعه نیز پروازی هستند که این مسئله دهن‌کجی به مردم استان بوشهر محسوب می‌شود.

وب‌گاه فرارو

«از منظر عرضه در اقتصاد هر چه زمان می‌گذرد قشر متوسط مهم‌تر می‌شود و از منظر تقاضا هم انباشت این تقاضا بر قشر متوسط مهم است، چرا که تقاضای قشر کم‌درآمد ناچیز است و تقاضای پر درآمد‌ها هم معمولا معطوف به سلایق خاصی است و جایی که صرفه مقیاس در اقتصاد از سمت تقاضا می‌تواند برطرف شود عمدتا در توده وسیع قشر متوسط است که هر چه بزرگ‌تر می‌شود ثبات بیشتری هم در تقاضا ایجاد می‌کند.»

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در حدفاصل روزهای 25 اسفند 1402 تا 15 فروردین 1403 (20 روز) تعداد هزار و 65 نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند و 17 هزار و 244 نفر نیز مصدوم شدند.

وب‌گاه فرارو

مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر نگاه ویژه نهاد به نفایس چاپی، با ارائه توضیح درباره سرقت و فروش منابع کتابخانه‌ها، از دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کیسه‌های پلاستیکی امروزه به معضلی برای محیط‌زیست در دنیا و کشور تبدیل شده است، روزانه 57 هزار تن پسماند در کشور تولید می‌شود که 12 درصد آن پلاستیک است، این آمار در حالیست که قانون محدودیت استفاده و توزیع کیسه‌های پلاستیکی در کشور تصویب و آیین نامه اجرایی آن آبان ماه سال 1401 تهیه و ابلاغ شده است.