شنبه 8 اردیبهشت 1403

احراز تخلف انتخاباتی در لنجان / تایید کلی انتخابات خبرگان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
احراز تخلف انتخاباتی در لنجان / تایید کلی انتخابات خبرگان

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در حوزه انتخابیه لنجان به دلیل گزارشات متعدد در خصوص تخلفات صورت گرفته و گزارش گروه بازرسی اعزامی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، رای نفر دوم این حوزه انتخابیه ابطال و نفر اول و سوم به مرحله دوم راه پیدا کردند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به آخرین خبرها از صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور گفت: صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه مجلس خبرگان رهبری در 31 استان کشور به تایید شورای نگهبان رسید.

صحت انتخابات در 81 حوزه انتخابیه دیگر تایید شد

وی افزود‌: همچنین با بررسی‌هایی که داشتیم صحت انتخابات در 56 حوزه انتخابیه دیگر به تایید شورای نگهبان رسید که این حوزه‌های انتخابیه به شرح زیر هستند:

آذربایجان شرقی: 

حوزه‌های انتخابیه اهر و هریس، بستان‌آباد، بناب

آذربایجان غربی: 

حوزه انتخابیه سلماس

اصفهان:

حوزه انتخابیه‌های اصفهان، اردستان، شاهین شهر، خمین‌شهر، سمیرم، شهررضا، فریدن، فلاورجان، کاشان، خوانسار، نائین، نجف‌آباد، نطنز

البرز:

حوزه انتخابیه کرج

چهارمحال و بختیاری:

حوزه انتخابیه بروجن

سمنان:

حوزه انتخابیه دامغان

سیستان و بلوچستان:

حوزه انتخابیه زابل

فارس:

حوزه‌های انتخابیه داراب، فیروزآباد، لامرد

گلستان:

حوزه انتخابیه کردکوی

گیلان: 

حوزه انتخابیه صومعه‌سرا

مازندران: 

حوزه‌های انتخابیه ساری، آمل، بابل، بابلسر، نکا، تنکابن، قائم‌شهر، نور، نوشهر

هرمزگان:

حوزه انتخابیه بندرلنگه

همدان:

حوزه‌های انتخابیه همدان، اسدآباد، کبودرآهنگ، ملایر، تویسرکان، رزن، نهاوند

یزد:

حوزه‌های انتخابیه یزد، زارچ، اردکان، مهریز، تفت

کرمان:

بافت و جیرفت

کهگیلویه و بویراحمد:

حوزه انتخابیه گچساران

به گزارش تسنیم، طحان نظیف همچنین درباره برخی حوزه‌های انتخابیه که گزارش تخلفات از آنها به دست شورای نگهبان رسیده و مورد بررسی نیز قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه لنجان به دلیل گزارشات متعدد در خصوص تخلفات صورت گرفته و گزارش گروه بازرسی اعزامی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، رای نفر دوم این حوزه انتخابیه ابطال و نفر اول و سوم به مرحله دوم راه پیدا کردند.

وی افزود: همچنین در حوزه انتخابیه مبارکه نیز به دلیل وجود پاره‌ای از تخلفات آرای دو صندوق رای ابطال شد ولی در نتیجه انتخابات تغییری ایجاد نکرد. علاوه بر این حوزه انتخابیه ساوجبلاغ در استان البرز نیز به دلیل وجود پاره‌ای از تخلفات آرای 9 صندوق رای ابطال شد ولی در نتیجه انتخابات تغییری ایجاد نکرد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: همچنین حوزه‌های انتخابیه بویراحمد، کهگیلویه به دلیل وجود پاره‌ای از تخلفات آرای 13 صندوق رای ابطال شد اما با این وجود تغییری در نتیجه انتخابات ایجاد نشد. همچنین حوزه انتخابیه کرمان به دلیل وجود پاره‌ای از تخلفات آرای 4 صندوق اخذ رای باطل شد اما با این حال در نتیجه انتخابات تغییری حاصل نشد.

طحن نظیف در پایان گفت: بررسی صحت انتخابات در 19 حوزه انتخابیه باقی مانده که به محض اینکه به جمع‌بندی رسیدیم نتیجه را به مردم اعلام کنیم.