شنبه 21 مهر 1403

اخبار کوتاه انتظامی استان سمنان در 4 خرداد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اخبار کوتاه انتظامی استان سمنان در 4 خرداد

سمنان - ایرنا - دستگیری معتاد 28 ساله با اعتراف به 20 فقره سرقت اماکن خصوصی در گرمسار و دستگیری متهم سایبری که با انگیزه انتقام جویی تصاویر خصوصی فرد دیگری را در فضای مجازی منتشر می‌کرد از جمله اخبار کوتاه انتظامی استان در یکشنبه 4 خرداد است.

نیروهای انتظامی به صورت روزانه در سطح کشور با تمام توان برای ایجاد امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی مردم و مقابله و مبارزه با عوامل و حرکت هایی که مخل امنیت است تلاش می کنند و از جمله وظایفی که بر طبق قانون به عنوان ضابط قوه قضائیه به نیروی انتظامی محول شده است شامل مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با قاچاق، مبارزه با منکرات و فساد، پیشگیری از وقوع جرم، کشف جرایم، بازرسی و تحقیق، حفظ آثار و دلایل جرم، دستگیری متهمین و مجرمین و جلوگیری از فرار و اختفا آنها، اجرا و ابلاغ احکام قضایی است.

فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار روز یکشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان گرمسار، بلافاصله تحقیقات پلیس در این راستا آغاز شد.

سرهنگ غلامحسین عرب افزود: در تحقیقات تخصصی تیم ویژه پلیس آگاهی این شهرستان فردی معتاد و سابقه دار در مشارکت این جرایم تحت تعقیب ماموران انتظامی قرار گرفت و در نهایت این سارق 28 ساله در مخفیگاه خود دستگیر شد.

سرهنگ عرب به شناسایی کامل متهم و هماهنگی های لازم قضایی در این راستا اشاره کرد و گفت: متهم در بازجویی های انجام شده به 20 فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان گرمسار با مشارکت فردی دیگر که هم اکنون به جرم سرقت سیم و کابل بازداشت است اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار با بیان اینکه متهم انگیزه خود از ارتکاب این جرایم را تامین هزینه های مواد مخدر اعلام کرده گفت: پرونده تکمیلی به همراه سارق دستگیر شده به مرجع قضایی ارسال شد.

انتشار تصاویر خصوصی با انگیزه انتقام جویی 

رییس پلیس فتا استان سمنان روز یکشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: در پی شکایت فردی در خصوص ساخت صفحه‌ای جعلی به نام وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و سوء استفاده از تصاویر شخصی، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضایی تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و صحت گفته‌های شاکی مشخص شد.

سرهنگ حسین صادقی از شناسایی متهم خبر داد و افزود: متهم به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این عمل مجرمانه، انتقام جویی بیان کرد.

وی تصریح کرد: در نهایت با هماهنگی مقام قضایی این مجرم سایبری به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل داده شد.

*س_برچسب‌ها_س*