شنبه 8 اردیبهشت 1403

ادامه دار شدن جنایات اسرائیل در بیمارستان شفا غزه / 200 آواره قتل عام شدند

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
ادامه دار شدن جنایات اسرائیل در بیمارستان شفا غزه / 200 آواره قتل عام شدند

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که براساس اطلاعات به دست آمده، نظامیان اسرائیلی بیش از 200 آواره فلسطینی پناه گرفته در بیمارستان شفا را قتل عام و بیش از یک هزار آواره دیگر را بازداشت کرده‌اند.

دفتر اطلاع رسانی فلسطین با اعلام این مطلب افزود: جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه بیمارستان شفا و کادر درمان و آوارگان پناه گرفته در این مجتمع درمانی و اطراف آن، همچنان ادامه دارد و ارتش اشغالگر، کادر پزشکی و آوارگان را به اعدام و بمباران و تخریب ساختمان ها بر سر آنها تهدید کرده است.

خبر مرتبط هلاکت نظامی اسرائیلی در بیمارستان الشفا / القسام حمله موشکی کرد

گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس امروز (چهارشنبه) از هلاکت یک نظامی صهیونیست در غزه خبر داد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه همچنین اعلام کرد: براساس شهادت برخی از نجات یافتگان از کشتار در بیمارستان شفا و اطراف آن، تانک های اشغالگران چندین ساختمان این مجتمع درمانی را هدف قرار داده و باعث آتش سوزی در بخش های گسترده ای از آن شده اند.

خبر مرتبط ایران جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفاء را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: متأسفانه ظرف چند روز گذشته بر اثر جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر، 180 تن از بیماران، کارکنان درمان و آوارگان فلسطینی محاصره شده در بیمارستان شفا به شهادت رسیده اند.

این مرکز اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: نظامیان اشغالگر به بمباران و منفجر کردن منازل در اطراف بیمارستان ادامه می دهند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه افزود: ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به مسدود کردن ورودی برخی از ساختمان هایی که آوارگان در اطراف بیمارستان به آنها پناه برده اند، کرده است و به طور شدید آنها را بمباران می کند. در نتیجه این بمباران، شماری از پناهجویان شهید و زخمی شده اند و به دلیل محاصره منطقه توسط اشغالگران، امکان امداد رسانی به افراد زخمی وجود ندارد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه در پایان رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان همدست این رژیم را مسوول جنایات اخیر علیه ملت فلسطین دانست و تأکید کرد: جامعه جهانی درباره ادامه جنایات و کشتار در بیمارستان شفا و اطراف آن و کشتار کادر درمان، بیماران، زخمی ها و آوارگان پناه برده به این بیمارستان مسوول است.

گروه‌های مقاومت فلسطین 15 مهرماه برابر با هفتم اکتبر 2023، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از 45 روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه 1402 (24 نوامبر 2023) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه 10 آذر (اول دسامبر 2023) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

ادامه دار شدن جنایات اسرائیل در بیمارستان شفا غزه / 200 آواره قتل عام شدند 2
ادامه دار شدن جنایات اسرائیل در بیمارستان شفا غزه / 200 آواره قتل عام شدند 3