جمعه 10 فروردین 1403

ادامه مخالفت اصولگرایان با استیضاح روحانی / سلیمی‌نمین: مجلس از احمدی نژاد بازی نخورد / چرا با دندان گره را باز می‌کنید / تقوی: اولویت مهمتری هم وجود دارد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
ادامه مخالفت اصولگرایان با استیضاح روحانی / سلیمی‌نمین: مجلس از احمدی نژاد بازی نخورد / چرا با دندان گره را باز می‌کنید / تقوی: اولویت مهمتری هم وجود دارد

تسنیم نوشت: نماینده مردم تهران معتقد است برای طرح سوال از رئیس جمهور و یا استیضاح باید همه جوانب سنجیده شود.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس، اولویت های مهمتری از فعال کردن تولید ملی و مسائل اقتصادی ندارد، گفت: اینکه همکاران ما در مجلس، مباحث متعددی را برای افزایش نظارت بر دستگاههای اجرایی مطرح می کند بر اساس توجه به اولویت های مردم است.

طرح درباره استیضاح رئیس جمهور، گفت: برخی همکاران ما طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح کرده اند اما هنوز این مهم قطعی نشده است. تقوی افزود: درباره استیضاح رئیس جمهور باید همه جوانب در نظر گرفته شود. به نظرم این مسئله نیازمند تامل بیشتر نمایندگان و دقت در نتیجه است.

*س_نمایندگان گره‌ها را با دندان باز نکنند / استیضاح چاره حل مشکلات نیست_س*

عباس سلیمی نمین تحلیلگر اصولگرا نیز در گفتگویی با نامه نیوز در این رابطه، گفت: استیضاح رئیس جمهور مصداق باز کردن گره با دندان است. قطعا این کار نه عواقب بسیار زیادی برای کشور دارد بلکه مسائل را پیچیده تر می کند. در بعد از پیروزی انقلاب اتفاقاتی را داشتیم که اگر با تدبیر حل نمی شدند عواقب بسیار سختی را پدید می آوردند.  وی افزود: امروز خیلی ها مترصد آن هستند که یک دعوای کاذب در جامعه ایجاد کنند تا به فرصت طلبی بپردازند بنابراین اگر بحث استیضاح رئیس جمهور مطرح شود قطعا این افراد با تمام توان در مقام حمایت از آقای روحانی برخواهند آمد و موضوع استیضاح را تبدیل به یک پیراهن عثمان می کنند.

سلیمی نمین اظهار کرد: امروز آمریکا فشارهای گسترده و کم نظیری به ایران می آورد تا اوضاع جامعه به هم بریزد، آیا در این وضعیت عاقلانه است که با دست خود نظم جامعه را به نفع خواست بیگانه به هم بریزیم؟ آمریکا تمام آرزویش این است که با فشار بتواند یک به هم ریختگی در جامعه ما ایجاد کند.

وی افزود: گرچه اصلاح طلبان برای فرار از مسئولیت و پاسخگویی از آقای روحانی انتقاد می کنند اما اگر استیضاح آقای روحانی در دستورکار مجلس قرار بگیرد، انتقادها را کنار می گذارند، خیلی محکم در مقام دفاع از رئیس جمهور بر می آیند و خود را سینه چاک جمهوریت نشان می دهند.

وی افزود: در مجلس دهم، برخی تندروهای اصلاح طلب اظهاراتی را مطرح کردند که باعث شد برخی عناصر خام و ساده اندیش اصولگرا تصور کنند حالا که حامیان روحانی می گویند «او باید کنار گذاشته شود» بنابراین بهترین شرایط برای استیضاح آقای روحانی به وجود آمده است. امروز هم یک جریان مرموز دیگری دارد همین مطلب را به این آقایان القاء می کند، با این استدلال که نه دولت و نه قوای دیگر هیچ محبوبیتی ندارند، پس می شود بساط همه آنها را جمع کرد. این حرف را آقای احمدی نژاد هفته گذشته در یک کلیپ مطرح کرد.

وی افزود: امروز جامعه از مجلس یازدهم انتظار دارد که با تعامل سازنده دولت را در مسیر افزایش کارایی هایش قرار دهد. دولت ترکیبی از افراد متفاوت است. هم افراد دلسوز و هم افراد بی توجه به منافع مردم در کابینه هستند. رهبری مسئولان دلسوز دولتی را کمک می کنند. این کمک به معنی در مسیر حل مشکلات مردم قرار گرفتن است. مجلس امروز می تواند عناصر سالم و دلسوز را در دولت کمک کند و عناصر غیر دلسوز را هم وادار کند که در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارند.

سلیمی نمین تأکید کرد: در فضایی که احساسات مردم تحریک شود و آنها فکر کنند رأی شان در انتخابات دارد قربانی می شود، دیگر در این وضعیت عقلانیت وجود نخواهد داشت بنابراین این وضعیت می تواند به طور قطع در جامعه تنش ایجاد کند. امروز ما از مجلس یازدهم تعقل و تدبر انتظار داریم، نه بازی خوردن از جریان تندرو اصلاح طلب و تیم احمدی نژاد که هیچ کدام اعتقادی به نظام ندارند.

27219/17

کد خبر 1409296
ادامه مخالفت اصولگرایان با استیضاح روحانی / سلیمی‌نمین: مجلس از احمدی نژاد بازی نخورد / چرا با دندان گره را باز می‌کنید / تقوی: اولویت مهمتری هم وجود دارد 2