یک‌شنبه 8 مهر 1403

اذعان واشنگتن پست به استفاده اسرائیل از بمب های آمریکایی در ترور سید حسن نصرالله

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اذعان واشنگتن پست به استفاده اسرائیل از بمب های آمریکایی در ترور سید حسن نصرالله

اقتصادنیوز: روزنامه «واشنگتن پست» با بررسی تصاویری که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی منتشر شده است، نوشت: اسرائیل به احتمال زیاد در حمله خود به بیروت که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله شد، از بمب‌های 2 هزار پوندی ساخت آمریکا استفاده کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «واشنگتن پست» تصریح کرد تحلیلگرانی که به درخواست این روزنامه آمریکایی، ویدئوهای حمله اسرائیل و عواقب ناخوشایند آن را بررسی کردند، گفتند که میزان خسارت با به کارگیری از چندین بمب 2 هزار پوندی مطابقت دارد.

بر اساس این گزارش، سه تحلیلگر که ویدئویی که روز گذشته (شنبه) توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به اشتراک گذاشته شده بود را بررسی کردند، اعلام کردند که این تصاویر، جت‌های جنگنده حامل چندین بمب 2 هزار پوندی را نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها بمب سنگرشکن «BLU-109» و کیت‌های هدایت «مهمات حمله مستقیم مشترک» (JDAM) ساخت ایالات متحده بودند.

واشنگتن پست افزود در این ویدئو که مربوط به حمله اسرائیل با هدف ترور سیدحسن نصرالله و نابودی مقر حزب الله لبنان است، «هشت جنگنده اف -15 که دست‌کم 16 بمب 2 هزار پوندی را حمل می‌کنند، از زمین بلند می‌شوند».

بر اساس این گزارش، این حمله دست‌کم دو ساختمان بزرگ را با خاک یکسان کرد و خسارت زیادی به منطقه‌ای به وسعت هزار فیت [304.8 متر] وارد کرد.

خبر مرتبط پشت صحنه نفوذ حوثی‌ها در عراق / نسخه ایران برای درهم شکستن فشار مثلث عربستان، اسرائیل و آمریکا

اقتصادنیوز: ناظران اخیرا با اشاره به حضور برجسته انصار‌الله در عراق و هم‌صدایی‌شان با سایر اعضای مقاومت در این باره مدعی شدند که ایران به واسطه ایجاد هماهنگی میان اعضای مقاومت که از متحدانش هستند، تلاش دارد تا ضمن افزایش توان بازدارندگی خود، فشارها بر اسرائیل را نیز افزایش دهد؛ گزاره‌ای که می‌تواند برای آمریکا و عربستان نیز پیامدهایی به دنبال داشته باشد.

پیش از این، روزنامه «نیویورک تایمز» نیز به نقل از 2 مقام ارشد تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی نوشت که جنگنده‌های این رژیم در حمله به مقر حزب‌الله بیش از 80 بمب را ظرف چند دقیقه رها کردند.

در مطلب روز گذشته این روزنامه (هفتم مهر)، نیویورک تایمز با استناد به فیلم ارتش اسرائیل آورده بود که جنگنده‌های نیروی هوایی این رژیم که در حمله بیروت شرکت داشتند، بمب‌هایی به وزن یک تن حمل می‌کردند. در فیلمی که منتشر شده، هشت جت جنگنده دستکم 15 بمب سنگین از جمله بمب آمریکایی «BLU-109» را حمل می‌کردند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، این بمب‌های «سنگر شکن» که مجهز به کیت‌های هدایت کننده هستند، به گونه‌ای طراحی شده اند که در اعماق زمین نفوذ کرده و سپس منفجر شوند.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی روز جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به طور پیاپی بمباران کردند.

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیدحسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود 30 سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال 1992 جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال 2000 و سپس سال 2006 و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

خبر مرتبط واکنش سخنگوی انصارالله یمن به تجاوز اسرائیل به تاسیسات غیرنظامی این کشور

اقتصادنیوز: سخنگوی جنبش انصارالله یمن تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به تأسیسات غیرنظامی این کشور را محکوم کرد و گفت: اراده این ملت قدرتمندتر از زورگویی اسرائیل و آمریکا علیه ملت‌های منطقه است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
اذعان واشنگتن پست به استفاده اسرائیل از بمب های آمریکایی در ترور سید حسن نصرالله 2
اذعان واشنگتن پست به استفاده اسرائیل از بمب های آمریکایی در ترور سید حسن نصرالله 3