سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اروپا، تحت تاثیر دردسرسازهای دوست داشتنی / مهمان‌های ناخوانده در صدر

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اروپا، تحت تاثیر دردسرسازهای دوست داشتنی / مهمان‌های ناخوانده در صدر

تهران - ایرنا - در پنج لیگ معتبر اروپایی رتبه نخست از آن تیم‌هایی است که کمتر فردی توقع صدرنشینی‌شان را داشت.

به گزارش ایرنا، مسابقات فوتبال در نقاط مختلف اروپا به روزهای داغ و جذاب خود رسیده است و کم کم جداول در حال شکل‌گیری هستند. با این وجود در پنج لیگ معتبر، صدر جدول از آن تیم‌هایی شده که انتظارش را اصلا نداشتیم. با ذکر این نکته که هنوز فاصله تیم‌ها کم است و همچنان در هر هفته ممکن است تیم‌ها با یک برد یا باخت، چند پله بالا و پایین شوند سری به صدرنشین‌های ناخوانده لیگ‌های معتبر در قاره سبز می‌زنیم.

لیگ برتر انگلیس: اورتون

مردان کارلو آنچلوتی در این فصل کاری کرده‌اند کارستان. آنها در حضور 6 تیم بزرگ انگلستان که به "بیگ سیکس" معروفند؛ با 13 امتیاز از پنج بازی در صدر حضور دارند و کسی در شایستگی‌شان شکی ندارد. تافی‌ها البته به طور موقت این عنوان را مال خود کرده‌اند چرا که استون‌ویلا نسبت به آنها یک بازی کمتر انجام داده و در صورتی که بتواند در برابر منچسترسیتی به امتیاز برسد جای اورتون را در صدر خواهد گرفت. آبی‌پوشان در این فصل از مسابقات با درخشش ویژه‌ای از سوی دومنیک کالورت لوین روبرو شده‌اند. این مهاجم بلند بالا در تمام پنج بازی ابتدایی تیمش گلزنی کرده و طلسمی حدودا 80 ساله را شکسته است. به جز لوین، نفراتی چون لوکاس دینیه، خامس رودریگز، ریچارلیسون و... هم نمایش بسیار خوبی داشته‌اند. تاتنهام، وست‌بروم‌ویچ، کریستال‌پالاس و برایتون مقابل اورتون شکست خورده‌اند و تنها لیورپول بود که توانست از این تیم امتیاز بگیرد؛ البته این تیم آنچلوتی بود که در دقایق آخر از شکست گریخت و دربی مرسی‌ساید را با مساوی پشت سر گذاشت. اورتون در 2 هفته بعدی باید در خارج از خانه مقبل ساوتهمپتون و نیوکاسل صف‌آرایی کند.

سری آ ایتالیا: میلان

وقتی در اواخر فصل قبل اوج گرفتند انتظار می‌رفت نتوانند با شروع این فصل و در میان تیم‌های قدرتمندی چون یوونتوس و اینترمیلان که هزینه زیادی کرده بودند بتوانند نتیجه بهتری کسب کنند اما استفانو پیولی و مردانش نشان دادند که کسی جلودارشان نیست. مردی که جانشینش را هم مشخص کرده بودند و با بی‌احترامی مواجه بود توانست با کسب نتایج درخشان برای خودش و تیمش احترام بخرد. حالا میلان او به تنهایی و با کسب 100 درصد امتیازات در چهار هفته ابتدایی سری‌آ به صدر جدول تکیه زده است. روسونری‌ها این هفته توانستند فاتح دربی دلامدونینا شوند و اینتر را با اولین باخت فصل روبرو کنند. آنها پیش از اینتر توانستند از سد تیم‌های اسپتزیا، کروتونه و بولونیا بگذرند. شاید در سه هفته اول این ابهام وجود داشت که رقبای میلان ساده بوده‌اند اما با برد در برابر اینتر فرضیه مذکور هم تا حد زیادی با شکست روبرو شد. شاگردان پیولی تا به اینجا فقط یک گل دریافت کرده‌اند!

لالیگا اسپانیا: رئال سوسیه‌داد

جدول لالیگا شلخته است و تیم‌ها با تعداد بازی‌های مختلف در جدول هستند. عده‌ای 6 بازی انجام داده‌اند؛ تعدادی دیگر پنج بازی و گروهی دیگر چهار مسابقه. با این وجود فعلا تیمی که تا پایان هفته ششم نامش بالاتر از همه در جدول نوشته شده رئال سوسیه‌داد است. این تیم با 11 امتیاز و تفاضل بهتر نسبت به ویارئال در رتبه نخست ایستاده و البته هر لحظه با انجام بازی‌های عقب افتاده دیگر تیم‌ها این رتبه را از دست می‌دهد. سوسیه‌داد با هدایت امانوئل آلگواسیل 49 ساله در 6 بازی ابتدایی خود به سه برد، 2 تساوی و یک باخت رسیده است. آنها در این 6 بازی تنها 2 گل دریافت کرده‌اند و 10 گل وارد دروازه رقبا کرده‌اند. سوسیه‌داد 2 هفته اول را با 2 تساوی مقابل وایادولید و رئال مادرید آغاز کرد. سپس برد سه بر صفر در برابر الچه تازه صعود کرده از راه رسید. در هفته چهارم سوسیه‌داد با یک گل به والنسیا باخت اما 2 برد درخشان با نتیجه سه بر صفر مقابل ختافه و رئال بتیس، این تیم را به صدر جدول فرستاد.

بوندسلیگا آلمان: لایپزیش

آنها قابل پیش‌بینی‌ترین صدرنشین در لیگ‌های معتبر هستند اما وقتی به میزان آمادگی بایرن‌مونیخ در ماه‌های اخیر رجوع می‌کنیم متوجه می‌شویم که صدرنشینی هر تیمی به جز باواریایی‌ها در بوندسلیگای آلمان عجیب‌تر از هر جای دیگری است. مردان یولین ناگلزمن فعلا و تا پایان هفته چهارم صدرنشین لیگ بوده‌اند. این تیم با سه برد و یک تساوی و یک امتیاز برتری نسبت به بایرن مونیخ تیم اول جدول است. لایپزیش نسبت به تیم هانسی فلیک هفت گل کمتر زده اما 6 گل کمتر هم دریافت کرده است. این تیم باکلاس و تازه تاسیس در برابر ماینز، شالکه و آگزبورگ به برتری رسیده و تنها در هفته دوم مقابل لورکوزن به تساوی قناعت کرد.

لوشامپیونا فرانسه: لیل

بیشترین تعداد بازی نزد لیگ‌های معتبر در لوشامپیونای فرانسه انجام شده است. در این لیگ تا پایان هفته هفتم تیم بازیکن‌ساز و دوست‌داشتنی لیل توانسته با پنج برد و 2 تساوی و 2 امتیاز برتری نسبت به پاریسن‌ژرمن صدرنشین جدول باشد. لیل در این هفت هفته پنج کلین‌شیت داشته و تنها در 2 بازی مقابل رن و مارسی که مساوی کردند دروازه‌شان باز شد. رمس، متز، نانت، استراسبورگ و لانس تیم‌هایی هستند که در برابر شاگردان کریستوف گالتیر راهی جز شکست نداشته‌اند. حال باید دید لیل توانایی این را دارد تا مانند موناکوی چند فصل قبل ژاردیم، پاریس را پشت سر بگذارند و قهرمان لیگ یک فرانسه شوند یا خیر.

*س_برچسب‌ها_س*
اروپا، تحت تاثیر دردسرسازهای دوست داشتنی / مهمان‌های ناخوانده در صدر 2
اروپا، تحت تاثیر دردسرسازهای دوست داشتنی / مهمان‌های ناخوانده در صدر 3
اروپا، تحت تاثیر دردسرسازهای دوست داشتنی / مهمان‌های ناخوانده در صدر 4
اروپا، تحت تاثیر دردسرسازهای دوست داشتنی / مهمان‌های ناخوانده در صدر 5
اروپا، تحت تاثیر دردسرسازهای دوست داشتنی / مهمان‌های ناخوانده در صدر 6