چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

از «آرزوهای دست ساز» تا «در مکتب مصطفی»/ تجدیدچاپ سه عنوان پرفروش انتشارات «راه یار»

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از «آرزوهای دست ساز» تا «در مکتب مصطفی»/ تجدیدچاپ سه عنوان پرفروش انتشارات «راه یار»

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در روز‌های اخیر «آرزو‌های دست ساز»، «در مکتب مصطفی» و «به اضافه مردم»، سه عنوان انتشارات «راه یار» با استقبال مخاطبان، بار دیگر تجدیدچاپ و روانه بازار نشر شدند. بنابرین گزارش، «در مکتب مصطفی؛ جستاری علمی در سیره تربیتی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده، به‌عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی» تألیف جمال یزدانی، اولین عنوان این ناشر است...

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در روز‌های اخیر «آرزو‌های دست ساز»، «در مکتب مصطفی» و «به اضافه مردم»، سه عنوان انتشارات «راه یار» با استقبال مخاطبان، بار دیگر تجدیدچاپ و روانه بازار نشر شدند. بنابرین گزارش، «در مکتب مصطفی؛ جستاری علمی در سیره تربیتی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده، به‌عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی» تألیف جمال یزدانی، اولین عنوان این ناشر است که به تازگی، چاپ چهاردهم آن منتشر شده است.

نویسنده این کتاب با نگاه به تربیت غیررسمی ازجمله طرح تربیتی صالحین که توسط سازمان بسیج مستضعفین اجرا شده، به این موضوع می‌پردازد که مستشاران، فرماندهان و رزمندگان جوان در میدان نبرد با تکفیری‌ها در سوریه، نشان می‌دهد که جریان تربیت غیررسمی، که عمدتاً در پایگاه‌های بسیج و هیئت‌ها حضور دارد، توانسته است نیرو‌های تراز انقلاب اسلامی را توانمند تربیت کند. رفتار و عملکرد این نوع نیرو‌ها در سوریه، سؤالی را در ذهن نگارنده ایجاد می‌کند که: «چرا الگوی تربیتی در تشکل‌های مردمی، باعث تربیت نیروی انسانی در نبرد میدانی سوریه شده است؟»

وی برای پاسخ به این پرسش، از میان شهدای مدافع حرم، مصطفی صدرزاده معروف به «سیدابراهیم» را برای مطالعه برمی‌گزیند. صدرزاده متولد 1365 است، او از سن 13 سالگی در پایگاه بسیج مسئولیت و فعالیت‌های مختلف در کار تربیتی داشته است. صدرزاده که از سال 1392 برای مقابله با گروه‌های تروریستی تکفیری به سوریه می‌رود و فرماندهی گردان عمار از لشکر فاطمیون در سوریه را بر دوش می‌گیرد، آبان سال 1394 در شهر حلب به شهادت می‌رسد. چاپ چهاردهم کتاب «در مکتب مصطفی» با شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 20 هزار تومان از سوی انتشارات «راه یار» راهی بازار نشر شده است.

«به اضافه مردم؛ 10 اصل اساسی برای کار فرهنگی» نوشته روح‌الله رشیدی، دومین عنوان نشر «راه یار» است که برای یازدهمین نوبت، تجدیدچاپ شده است.

رشیدی در کتاب «به اضافه مردم» به استناد تجربیات ارزنده تاریخ انقلاب اسلامی، در 10 فصل به بررسی 10 قاعده اساسی در کار فرهنگی و تشکیلاتی پرداخته و در هر فصل، مثال‌هایی هم که از خاطرات و تجربه‌های عینی افراد گرفته شده، جهت کاربردی شدن این قواعد آورده شده است.

«مردم‌محوری»، «مشارکت‌پذیری حداکثری»، «گروه‌محوری»، «هنرمحوری»، «عملیات‌محوری»، «کار اجتماعی به‌جای کار جمعی»، «فرصت‌محوری»، «مسجدمحوری»، «اولویت‌محوری» و «عدالت‌محوری»، به ترتیب، عناوین فصل‌های ده‌گانه این کتاب هستند.

«به اضافه مردم» علی‌رغم رویکرد انتقادی خود، نگاهی رو به جلو و عدالت‌خواهانه دارد و با نگاه به راهکار‌ها و پیشنهاد‌های ارائه شده در آن، می‌توان آن را جزو یکی از کتاب‌های کاربردی مهم برای عموم فعالان فرهنگی و مردمی عنوان کرد. چاپ یازدهم کتاب «به اضافه مردم» نیز با شمارگان 1500 نسخه به بهای 35 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

از «آرزوهای دست ساز» تا «در مکتب مصطفی»/ تجدیدچاپ سه عنوان پرفروش انتشارات «راه یار» 2
از «آرزوهای دست ساز» تا «در مکتب مصطفی»/ تجدیدچاپ سه عنوان پرفروش انتشارات «راه یار» 3
از «آرزوهای دست ساز» تا «در مکتب مصطفی»/ تجدیدچاپ سه عنوان پرفروش انتشارات «راه یار» 4