یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

از اظهار نظر درباره اراضی ده ونک تا تداوم طرح همسفر تا بهشت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
از اظهار نظر درباره اراضی ده ونک تا تداوم طرح همسفر تا بهشت

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد. ساکنان اطراف دانشگاه را متصرفین غیر قانونی تلقی می‌کنیم! رئیس...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

ساکنان اطراف دانشگاه را متصرفین غیر قانونی تلقی می‌کنیم!

رئیس دانشگاه الزهرا با اشاره به زمین‌های ده ونک درباره آخرین وضعیت اراضی اطراف دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرد. زهرا ناظم بکایی، رئیس دانشگاه الزهرا، در خصوص آخرین وضعیت زمین‌های اطراف دانشگاه گفت: دانشگاه الزهرا با هیچ کسی مشکل ندارد و اختصاص این زمین‌ها به دانشگاه به صورت قانونی است و ساکنان اطراف دانشگاه را متصرفین غیر قانونی تلقی می‌کنیم. وی در خصوص گودبرداری اخیر این دانشگاه افزود: ابن گودبرداری برای ساخت پروژه جدید دانشگاه بود که بر اساس مجوز‌های قانونی انجام شده است. وی ادامه داد: از سنوات قبلی افرادی ساکن بودند که هیچ سندی یا برگه‌ای برحسب اینکه مالکیت آن‌ها را ثابت کند وجود ندارد. طی دوسال این پرونده در دادگاه‌های جمهوری اسلامی مطرح بود و رای نهایی صادر شده همانی بود که همه آگاه شدید که بهره بردار این زمین‌ها دانشگاه الزهرا است.

 تداوم طرح همسفر تا پایان اسفند

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: طرح همسفر تا بهشت ویژه زوج‌های دانشجو تا پایان اسفند ادامه دارد. حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد رهبری، با اشاره به برگزاری جشن ازدواج دانشجویی گفت: یکی از پایدارترین ازدواج‌ها، ازدواج‌های دانشجویی در قالب طرح همسفر است. امسال طرح همسفر از آذر ماه شروع شده و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت. وی افزود: این طرح هر هفته دو دوره در مشهد برگزار می‌شود و دانشگاه‌ها اعزام‌های خودشان را دارند. بخش اصلی بودجه آن هدیه مقام معظم رهبری است و برای باقی بودجه ریاست جمهوری دستوری را داده‌اند. رستمی اضافه کرد: در صورت به نتیجه رساندن بودجه امیدواریم 10 هزار زوج را بتوانیم اضافه کنیم. اولویت با کسانی است که ثبت نام کردند، اگر موفق به تامین بودجه شویم، حتما در خدمت دانشجویان هستیم.

تأیید انتخاب 7 رئیس دانشگاه کشور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تایید انتخاب 7 نفر از رؤسای دانشگاه‌های کشور خبر داد.

پنجاه و هشتمین جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌های کشور، به ریاست حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضورمحمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و محمدرضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه تایید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌های کشور، در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه امروز کمیته، 7 رئیس دانشگاه انتخاب شدند.

دانشگاه آزاد اسلامی مجوز شبکه عرضه فراگیر فیلم دریافت کرد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اخذ مجوز شبکه عرضه فراگیر فیلم (شعف) از سوی این دانشگاه عنوان کرد: برای رشد بیشتر دانشجویان باشگاه رشد را ایجاد کرده‌ایم. فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: یکی از حقوقی که خداوند برای انسان تعیین کرده، حق رشد است تا انسان‌ها بتوانند استعداد خود را به رشد برسانند. وی افزود: مبحث رشد دو مساله اساسی دارد؛ نخست کشش فردی و دیگری بسترسازی؛ ممکن است فردی باشد که علاقه‌ای به این حق خود ندارد، اما فرد دیگری می‌خواهد از این حق خود استفاده کند؛ بنابراین باید بستر را برای شخص فراهم کرده و موانع را از سر راه وی برداریم. معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در هفت سال نخست زندگی، انسان باید پادشاهی و در هفت سال دوم باید اطاعت کند؛ هفت سال سوم هم برای وزارت است و پس از آن برای اجتماع و مسؤولیت‌پذیری در اجتماع آماده می‌شود؛ ما باید برای آماده‌سازی جوان برای مسؤولیت‌های اجتماعی با استیفای حق رشد خود بسترسازی کنیم.

جزئیات ثبت‌نام خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه تهران اعلام شد

اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران جزئیات ثبت‌نام خوابگاه‌های متأهلین دانشگاه تهران را منتشر کرد. دانشجویان روزانه غیربومی (مقاطع دکتری و کارشناسی ورودی سال 1401 به بعد و مقطع کارشناسی ارشد ورودی 1402) واجد شرایط ثبت‌نام با توجه به شیوه‌نامه اسکان در خوابگاه‌های متأهلین (دریافت از اینجا) می‌توانند تا 25 فرودین ماه 1403 با مراجعه به سامانه بهستان به آدرس ems.ut.ac.ir در بخش پیشخوان خدمت طی مراحل زیر به ثبت درخواست و بارگذاری مدارک اقدام کنند:

1- ورود به سامانه بهستان 2- انتخاب درخواست خوابگاه متأهلین در قسمت بررسی مسائل دانشجویی، در بخش درخواست اول این توضیح نوشته شود: ارسال مدارک برای درخواست خوابگاه متأهلین

از اظهار نظر درباره اراضی ده ونک تا تداوم طرح همسفر تا بهشت 2
از اظهار نظر درباره اراضی ده ونک تا تداوم طرح همسفر تا بهشت 3
از اظهار نظر درباره اراضی ده ونک تا تداوم طرح همسفر تا بهشت 4
از اظهار نظر درباره اراضی ده ونک تا تداوم طرح همسفر تا بهشت 5
از اظهار نظر درباره اراضی ده ونک تا تداوم طرح همسفر تا بهشت 6