چهارشنبه 2 خرداد 1403

از انصراف دهنوی از حضور در لیست شانا با خط و نشان شریعتی تا افشای علت ردصلاحیت علوی و روحانی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
از انصراف دهنوی از حضور در لیست شانا با خط و نشان شریعتی تا افشای علت ردصلاحیت علوی و روحانی

شنیده‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را در این بسته خبری بخوانید.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری چهار روز دیگر در 11 اسفند برگزار می‌شود. انتخاباتی که مثل هربار حواشی خاص خود را دارد.

تکذیب لیست ائتلاف بزرگ فرهنگیان در تهران

سید محمد بطحایی، کاندیدای انتخابات مجلس: لیست ائتلاف بزرگ فرهنگیان در تهران، امروز منتشر می‌شود و فهرست منتشر شده در فضای مجازی، جعلی است و قویا تکذیب می‌شود.

لیست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری با دو سرلیست

روز گذشته لیست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری منتشر شد که شورای ائتلاف حرفی از بودن دو سرلیست در آن نزده بود، اما حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری اعلام کرد که این لیست مشترک دو سرلیست دارد یکی خودش و دیگری قالیباف.

انصراف دهنوی با خط و نشان مالک شریعتی

لیست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری در حالی منتشر شد که قبل از انتشار آن بین کسانی که در لیست حضورشان قطعی شده بود اختلافاتی رخ داد و این اختلافات سر از فضای مجای مجازی درآورد.

در ابتدا مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی X نوشته بود: از انتخاب شورای ائتلاف متشکرم. مدتهاست با ادله قطعی و رسانه‌ای نشده یقین کردم و روز قبل از بستن فهرست تهران، اتمام حجت کرده بودم اگر آقای دهنوی در فهرست باشد، ماندنم فاقد حجت و بی‌صداقتی با مردم است لذا از فهرست انصراف می‌دهم و صلاح نیست انجام تکلیف را به موقف اعتبارنامه موکول کنم.

پس از این توییت سید محسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتشار پست‌هایی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) از حضور در لیست مشترک شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی و جبهه پایداری انصراف داد.

وی نوشت: به دلیل علم قطعی به علاقه رهبر انقلاب به وحدت و با وجود آنکه بزرگان جریان انقلاب، دادگاه صالح و شورای نگهبان، دروغ بودن همه تهمت‌ها علیه من را تایید قطعی کرده‌اند و شورای ائتلاف نیز حضور بنده را در لیست اولیه تایید نموده و همچنین با تاکید بر تداوم مبارزه قاطع علیه سهم‌خواهان بداخلاق، به درخواست بزرگان شورای ائتلاف جهت حفظ وحدت نیرو‌های انقلاب، از حضور در لیست انصراف داده و حمایت خودم را از فهرست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری به عنوان لیست اصلی اعلام می‌کنم. والعاقبه للمتقین

در نهایت وقتی لیست منتشر شد نام دهنوی در لیست دیده نشد و براساس شنیده‌ها دهنوی در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت نخواهد کرد.

تجلیل شاعرانه حدادعادل از دهنوی

حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای ائتلاف با یک بیت شعر از انصراف دهنوی از حضور در لیست شانا تشکر کرد.

در این پیام آمده است:

بی‌گناهی کم گناهی نیست در بازار عشق یوسف از دامان پاک خود به زندان می رود

انصراف یک نماینده از کاندیداتوری در انتخابات

به دنبال انتشار لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی، عزت الله اکبری تالارپشتی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت: با تشکر صمیمانه از حمایت‌های بی دریغ جامعه پر افتخار صنعت، معدن، اصناف و همه اقشار، جهت پایبندی عملی به وحدت نیرو‌های انقلاب و اخلاق تشکیلاتی، ضمن حمایت از فهرست اعلامی شورای ائتلاف، انصراف خود از کاندیداتوری مجلس دوازدهم را اعلام می‌نمایم.

افشای علت ردصلاحیت علوی و روحانی توسط یک کاندیدای خبرگان رهبری

حجت الاسلام هادی صادقی، کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: در پاسخ به سوالی درباره رد صلاحیت چهره‌هایی همچون آقایان حسن روحانی و علوی و اینکه چه اتفاقی می‌افتد که چنین شرایطی برای افرادی که در انقلاب اسلامی و پیش از آن پیشینه‌ای دارند، پیش می‌آید گفت: برای هرکدام از آن‌ها ممکن است یک عامل اثر گذاشته باشد و مختلف است و یکسان نیست، مثلا ما در دوره قبلی افرادی را داشتیم که بسیار معروف و مشهور و شناخته شده بودند که حاضر نشدند آزمون بدهند و، چون حاضر نشدند آزمون بدهند و می‌گفتند ما را همین‌طور قبول کنید و فقهای محترم شورای نگهبان هم قبول نداشتند و می‌گفتند که ما نمی‌دانیم شما واقعا مجتهد هستید یا خیر و باید تشریف بیاورید و آزمون بدهید و فقط دعوا سرهمین یک بخش بود.

اعلام حمایت جاهد از دو نماینده و اعلام لیست جهادگران

ائتلاف سراسری جاهد با صدور بیانیه‌ای از مجتبی ذوالنوری در انتخابات مجلس و آیت الله سعیدی گلپایگانی در انتخابات خبرگان رهبری حمایت کرد همچنین فهرست کاندیدا‌های جبهه جهادگران ایران اسلامی در حوزه انتخابیه تهران اعلام شد.

ممنوعیت برگزاری کارناوال و میتینگ خیابانی برای تبلیغات انتخابات

سردار سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد: برگزاری میتینگ‌ها و کارناوال‌های خیابانی طبق قانون تبلیغات انتخابات، ممنوع است، اما تجمعات هواداران داوطلبان براساس ضوابط و مقررات مشخص شده هیچ مانعی ندارد.

نامه متکی به مردم تهران برای معرفی لیست کامل شورای وحدت

منوچهر متکی در نامه‌ای لیست کامل شورای وحدت را که قبلا در نمایشگاه رسانه‌ها به صورت ناقص منتشر شده بود را به طور کامل معرفی کرد و نوشت در این فهرست نام آشنایان مسبب وضع کنونی کشور وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها