شنبه 7 مهر 1403

از برگزاری جلسات ترک اعتیاد تا تولید ماسک در دوران کرونا

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
از برگزاری جلسات ترک اعتیاد تا تولید ماسک در دوران کرونا

مساجد محلات بستر مناسبی برای انجام کارهای جهادی و کمک به نیازمندان است و فعالیت‌های عام‌المنفعه مختلفی در سال‌های اخیر با محوریت مسجد انجام می‌شود.

مساجد محلات بستر مناسبی برای انجام کارهای جهادی و کمک به نیازمندان است و فعالیت‌های عام‌المنفعه مختلفی در سال‌های اخیر با محوریت مسجد انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مساجد محلات به دلیل اتحاد بین اعضا، می‌تواند بستر مناسبی برای انجام کارهای عام‌المنفعه و کمک‌رسانی به اعضای نیازمند محله باشد.

محمدرسول صادق کوهستانی اهل شهرستان چالوس استان مازندران است. یکی از اقدامات مهم و گروهش طی سالیان اخیر که به عنوان فرمانده پایگاه مسجد محله مشغول است، دعوت به ترک اعتیاد تعدادی از جوانان محل بود که این کار به کمک مسجد محله صورت گرفت.

در سال‌های گذشته، دعوت به ترک اعتیاد را به عنوان حرفه‌ای انجام می‌داد و از نحوه انجام آن مطلع بود؛ لذا می‌دانست برای این کار نمی‌شود با زور و با حرف، فرد بیمار را متقاعد کرد و تنها راه صحیح، دعوت از شخصی است که قبلاً معتاد بوده و امروز ترک کرده است تا دیگران نیز با الگو گرفتن از او و پیروی سخنانش، پا در این مسیر بگذارند؛ به همین دلیل به عنوان فرمانده پایگاه، تعدادی از جوانان محل را که به اعتیاد دچار شده بودند، در مسجد محل دور هم جمع کردند و به برگزاری جلسات ترک اعتیاد با مشارکت دیگر افراد پرداختند.

تولید ماسک در اوج بیماری کرونا، بدون داشتن تجهیزات تولیدی

از دیگر اقدامات جهادی آنان در دوران کروناتولید ماسک بود. در زمان شیوع کرونا، یکی از دوستان آقای صادق کوهستانی که مبتلا به ویروس بود و در بیمارستان دولتی بستری شد. این فرد بیمار با آقای کوهستانی تماس گرفت و گفت که در بیمارستان‌ها، با کمبود ماسک مواجه هستیم.

از این رو بدون فوت وقت به سراغ رئیس یکی از دانشگاه‌ها که واحد فنی خیاطی داشتند رفته و موفق شدند تعدادی چرخ خیاطی از آن‌ها را اجاره کنند؛ در مرحله بعد چون مکان مناسبی برای کارگاه وجود نداشت با صاحبان یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای که در آن زمان تعطیل بود صحبت کردند و موفق شدند اجازه فعالیت در سالن غذاخوری حاشیه شهر را از او بگیرند و به کمک اعضای فعال و نیروهای جهادی، کار تولید ماسک را شروع کردند.