پنج‌شنبه 19 مهر 1403

استاندار خراسان شمالی: صنایع باید حامی مردم در مبارزه با کرونا باشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار خراسان شمالی: صنایع باید حامی مردم در مبارزه با کرونا باشند

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: بخش صنعت در دیگر استانها اقدامات چشمگیری برای مبارزه با بیماری کرونا انجام داده است و انتظار بحق مردم خراسان شمالی نیز آن است که صنایع استان یاریگر آنان در این شرایط باشند.

محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: شما مدیران اطلاع ندارید که صدها میلیارد تومان هزینه از سوی صنایع دیگر استان ها در مقایسه با استان ما برای مقابله با کرونا هزینه شده است که وظیفه من حکم می کند در این خصوص اطلاع رسانی کرده و با ورود به این بخش از آنان بپرسم برای مردم این استان چه کرده اند؟

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی مدیران صنایع خراسان شمالی، به جای حمایت از مردم و استان در این شرایط بحرانی، در پایتخت نشسته اند، تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد در حاکمیت وجود دارند که از جایگاه و سمت خود برای منافع شخصی سوء استفاده می کنند.

شجاعی افزود: متاسفانه در کشور گروه هایی هستند که وجود و قلمشان علیه نظام و برای ضربه زدن به آن است، که در این بین افراد حمایت کننده از قلم هایی که علیه سپاه پاسداران و شهیدان است، باید شرم کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به آگاهی کامل نسبت به بازی های سیاسی که برخی افراد در استان راه انداخته اند، خاطرنشان کرد: شأن بنده شرکت در این بازی های سیاسی نیست زیرا این اقدامات جز ضرر، منفعتی برای نظام ندارد.

وی افزود: بنده معتقد هستم که قانون، به معنای کنار آمدن با همگان نیست و هیچگاه اجازه ورود بی مورد را هم به کسی نمی دهیم.

استاندار خراسان شمالی در چند هفته اخیر مکررا از آنچه که عدم احساس مسوولیت اجتماعی صنایع این استان خوانده، به شدت انتقاد کرده و خواستار نقش آفرینی پررنگتر و مشارکت بیشتر آنها در کمک به مردم برای مقابله با بحران کرونا شده است.

استان خراسان شمالی از نظر برخورداری از صنایع بزرگ در ردیف 10 استان نخست کشور محسوب می شود اما این صنایع در شرایط کنونی مساعدت درخوری به مردم این منطقه برای گذر از این بحران صورت نداده اند.

مردم این استان از نظر سرانه درآمدی در آخرین رده های کشور قرار دارند.

آسیب دیدگان از کرونا باید اولویت بندی شوند

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای رزمایش مواسات و کمک به افراد آسیب دیده باید با حفظ کرامت آنها باشد، گفت: رزمایش مواسات یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که برای اجرای موفق آن، افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا باید اولویت بندی شوند.

شجاعی اظهار داشت: در این رزمایش باید شناسایی افراد آسیب دیده ای که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیستند، در اولویت قرار گیرند، به گونه ای که همه ظرفیت ها برای شناسایی این قشر به کار گرفته شود تا بسته‌های معیشتی تهیه شده به دست افراد مورد نظر برسد.

وی افزود: بعد از شناسایی و اولویت بندی افراد نیازمند، باید بسته های معیشتی و کمک های همدلانه، متناسب با نیاز هر خانوار تعیین شود تا شاهد اجرای موفق و عادلانه این رزمایش شویم.

شجاعی با اشاره به اینکه کمک های خیران و سایر منابع درآمدی باید متمرکز شود، خاطرنشان کرد: رفع موازی‌کاری بین دستگاه‌های مختلف، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین، مهمترین اقدام در کمک موثر به نیازمندان در اجرای این رزمایش به شمار می‌رود.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه باید در شهرستان ها، نیز فرمانداران با محوریت امامان جمعه این رزمایش را به شکلی دقیق اجرا کنند، تصریح کرد: باید ادارات و تمامی نهادهای خصوصی و دولتی، طبق حوزه وظایف خود به صورت مشخص در کمیته‌های فرهنگی و اطلاع رسانی، کمیته شناسایی و پایش، کمیته جمع آوری و توزیع کمک ها و کمیته پشتیبانی قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز در این نشست با بیان اینکه برادران دینی نسبت به یکدیگر مسوولند و باید در مشکلات به یکدیگر کمک کنند، خاطرنشان کرد: در رزمایش مساوات همه باید حضور یابند و از آنچه که داریم به دیگران وقف کنیم تا از این مقطع تاریخی بیماری کرونا در کشور به سلامتی عبور کنیم.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی با اشاره به اینکه خیران هر چه در توان و ظرفیت دارند باید در اجرای این طرح خداپسندانه به کار گیرند، افزود: قرارگاه رزمایش مساوات با محوریت نماینده ولی فقیه در استان ها و امامان جمعه شهرستان ها محور کارهای مردمی خواهند بود تا تمام ظرفیت های کشور نظیر سپاه پاسداران، دستگاه های اجرایی، جهادگران و بسیج در ساختاری مشخص خدمات ارزنده ای برای افراد آسیب دیده از بیماری کرونا انجام دهند.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه خدمات قرارگاه مواسات و همدلی مومنانه بعد از کرونا ادامه می‌یابد، اظهار داشت: تاکنون 20 هزار و 46 بطری الکل، 41 هزار و 450 عدد ماسک و 12 هزار و 400 جفت دستکش ویژه اتاق عمل از کشفیات سازمان اطلاعات سپاه در این مدت بوده است.

سردار ابوالقاسم چمن افزود: همچنین 542 نفر پزشک متخصص، 812 نفرروز پزشک عمومی، هزار و 624 نفر پرستار و 742 نفر بهداشتکار مجموعه کادر درمانی هستند که به صورت افتخاری با بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی برای مبارزه با بیماری کرونا همکاری داشته اند.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در مناطق روستایی سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*