یک‌شنبه 15 مهر 1403

استاندار: زنجان با توجه به موقعیت مکانی‌اش، بهترین وضعیت را در کنترل کرونا دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: زنجان با توجه به موقعیت مکانی‌اش، بهترین وضعیت را در کنترل کرونا دارد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: این استان با توجه به موقعیت مکانی و جغرافیایی و همجواری آن با هفت استان که از ابتدای شیوع کرونا در وضعیت نارنجی و یا قرمز بودند، بهترین و مناسب‌ترین وضعیت را از حیث شیوع کرونا و کنترل این بیماری دارد.

فتح الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان به اجرای تست سرپایی کرونا در این استان در 2 نوبت به صورت پایلوت در کشور اشاره کرد و افزود: پایلوت را در جایی انجام می دهند که نقاط قوتی را دارد و اجرای موفق این طرح در این استان حتی از سوی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت نیز تایید شد.

وی به موفقیت های به دست آمده در استان در زمینه تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون میزان تولید ماسک در استان به 700 هزار عدد در روز رسیده است که نیمی از آن با قیمت هزار تومان و نیمی از آن با قیمت یک هزار و 300 تومان عرضه می شود.

حقیقی گفت: در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده نیز استان زنجان علاوه بر تامین نیاز داخلی به دیگر استان ها نیز کالا صادر می کند.

وی به همکاری مردم زنجان در عدم برگزاری تجمع یوم‌العباس در زنجان اشاره کرد و گفت: در اجرای برنامه های موفق در حوزه پیشگیری از کرونا، اصل نقش را مردم ایفا می کنند.

حقیقی با قدردانی از زحمات و خدمات کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان، افزود: برای جلب مشارکت جمعی در مهار کرونا، تا کنون حدود پنج هزار هسته همیار در سطح استان تشکیل شده است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت بهره گیری از توان بانوان و جوانان در پست های مدیریتی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف پرورش نیرو و بهره گیری از افراد شایسته این است که خدمت بهتری به کشور و نظام داشته باشیم.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخص های ارزیابی انتخاب دستگاه اجرایی برتر اشاره کرد و گفت: ملاک ها و انتخاب ها در این حوزه باید به نحوی باشد که شایستگی ها مدنظر قرار گیرد و وجدان عمومی جامعه هم آن را قبول کند.

وی همچنین نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه توصیف کرد و اظهار داشت: امروز ارتقای بهره وری مورد توجه است و در این زمینه اجرای طرح هایی همچون دولت الکترونیک تاثیر قابل توجهی در ارتقای بهره وری دارد.

*س_برچسب‌ها_س*