شنبه 14 مهر 1403

استاندار: نقش ایرنا در فضای رسانه‌ای آذربایجان‌غربی اثرگذار و قابل توجه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: نقش ایرنا در فضای رسانه‌ای آذربایجان‌غربی اثرگذار و قابل توجه است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یک رسانه تاثیرگذار، نقش مهم و موثری در فضای رسانه‌ای این استان دارد.

محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در دیدار با معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی که به منظور معارفه رییس جدید این خبرگزاری در آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان اینکه حاشیه‌هایی در استان وجود دارد که باید در فضای رسانه‌ای مدیریت شود، اظهار داشت: اصحاب رسانه قبل از نقد مسوولان و دستگاه‌ها بهتر است دستاوردها، اقدامات و نقاط مثبت آنان را بیان و بعد با ادبیات صحیح نقاط ضعف و کاستی‌های مسوولان را مورد نقد قرار دهند.

وی ادامه داد: در راستای رفع مشکلات استان آماده پذیرش هرگونه نقد سازنده بر عملکرد خود و همچنین ارائه راهکارهای سازنده از سوی رسانه‌ها برای فائق آمدن بر مشکلات هستیم.

وی اضافه کرد: هم‌مرز بودن این استان با سه کشور به عنوان کریدور شرق به غرب و ظرفیت‌های بسیار بالقوه استان به ویژه در بحث ترانزیت کالا و گمرک باعث شده تا این استان به یکی از استان های مهم در راستای صادرات غیرنفتی مورد توجه ویژه قرار گیرد و رسانه ها باید این پتانسیل ها را به خوبی معرفی سازند.

وی با اشاره به تغییر شکل فروش سهمیه سوخت مرزنشینان از حواله به مزایده قانونی بیان کرد: توزیع این درآمد بین مرزنشینان آذربایجان غربی که چند سالی است در حال انجام است، از دستاوردهای مهم دولت در این استان مرزی بوده که باید توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی شود.

معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه ایرنا با رعایت صحت، دقت و سرعت عمل توانسته به رسالت اصلی یک رسانه به خوبی عمل کند، اظهار داشت: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های فعال بخش خبری ایرناست و انتظار خبرگزاری توجه و حمایت ویژه استاندار است.

پدرام الوندی افزود: رسالت اصلی رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان، انعکاس رویدادهای جامعه، مسائل، مشکلات و کمبودهایی است که مردم با آن روبرو هستند که ایرنا نیز توانسته است در این راستا به عنوان زبان مردم به خوبی ایفای نقش کند.

به گزارش ایرنا در پایان این دیدار حکم انتصاب حسینعلی راشکی به عنوان مسوول جدید خبرگزاری ایرنا مرکز آذربایجان‌غربی به وی اعطا و از زحمات علیرضا فولادی رییس سابق این خبرگزاری قدردانی شد.

*س_برچسب‌ها_س*