یک‌شنبه 15 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانا

مجتبی شکوری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 89 میلیون مترمکعب CNG در استان خراسان شمالی توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

خبرگزاری دانا

علی زاهدی نیا با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد فوتی های خراسان شمالی چهار هزار و 547 مورد بوده است، گفت: این در حالی است که در 9 ماه نخست سال جاری این تعداد چهار و 922 مورد ثبت شده است.

خبرگزاری دانا

مهری هاشمی دوین گفت: براساس بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای بیانگر کاهش دو تا چهار درجه ای دمای هوا در استان تا دوشنبه هفته جاری خواهد بود.

خبرگزاری دانا

علی روحانی گفت: با توجه به آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 95، بیش از 100 هزار واحد مسکن روستایی در استان خراسان شمالی وجود دارند که تا به کنون 61 درصد از این واحدها در استان نوسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند.

خبرگزاری دانا

حسین فرخنده گفت: در مرحله اولیه جشنواره ملی روستا و عشایر 171 اثر از 28 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از بازبینی 41 اثر از 15 استان به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وب‌گاه مشرق نیوز

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بارش برف و باران در جاده‌های 6 استان و ترافیک سنگین در محور قزوین - کرج خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بارش برف و باران در جاده‌های 6 استان و ترافیک سنگین در محور قزوین - کرج خبر داد.

خبرگزاری ایسنا

در هفته گذشته استان‌های هرمزگان و خراسان رضوی با دو زلزله 4.6 و 4 لرزیدند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: گلخانه داران و پرورش دهندگان میگو هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، در حکمی رضا شکاریان را به عنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی منصوب کرد.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: طبق پایش صورت گرفته یک هفته اخیر از پارک ملی گلستان 254.5 هکتار عرصه این ذخیره گاه زیست کره درگیر آتش سوزی شد.

خبرگزاری دانا

با وجود هشدارهای هواشناسی در پی شدت گرمای هوا اما باز هم شاهد وقایع تلخ آتش سوزی بر پیکره طلای سبز گلستان بودیم، آتشی که رخت سیاه را بر تن زیبای طبیعت در این استان شمالی پوشاند و 200 هکتار از بزرگترین پارک ملی کشور طعمه حریق شد.

خبرگزاری دانا

ملیحه یغمایی با اشاره به اینکه با هدف تسهیل در خانه دار شدن زنان سرپرست خانوار خراسان شمالی تفاهم نامه ای بین دستگاه های متولی منعقد شده است، گفت: تاکنون پالایش 500 زن سرپرست خانوار برای احصا مشخصاتشان در دست اقدام قرار گرفته است.

وب‌گاه عصر ایران

پارک ملی گلستان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک ملی کشور با مساحت 91 هزار و 895 هکتار در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی واقع شده است که در سال 1354 به عنوان ذخیرگاه زیست کره در زمره 50 ذخیرگاه بیوسفری جهان در فهرست یونسکو ثبت شد.

خبرگزاری دانا

مهدی مودی با اشاره به اینکه جذب نیروی فرهنگی در خراسان شمالی در مقایسه با سایر استان ها 25 درصد بالاتر است، گفت: جذب نیروی فرهنگی در دانشگاه های فرهنگیان استان از 250 نفر به 340 نفر افزایش پیدا کرده که نیمی از آنها در مقطع ابتدایی و نیم دیگر متوسطه در تمامی رشته ها هستند.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - جانشین یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتش از روز گذشته در 12 نقطه از عرصه‌های جنگلی استان به غیر از پارک ملی گلستان شعله کشید که بخشی از آنها مهار شده است.