یک‌شنبه 15 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان شمالی از دستگیری دو عروس که اقدام به سرقت از منزل مادرشوهر خود کرده بودند، خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

پارک ملی گلستان بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک ملی کشور با مساحت 91 هزار و 895 هکتار در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی واقع است که در سال 1354 به عنوان ذخیرگاه زیست کره در زمره 50 ذخیرگاه بیوسفری جهان در فهرست یونسکو ثبت شد.

خبرگزاری ایرنا

گرگان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به وقوع آتش سوزی جدید در پارک ملی گلستان گفت: در زمان حاضر 100 نیروی عملیاتی مشغول جلوگیری از پیشروی و گسترش شعله آتش در این ذخیره‌گاه زیست‌کره هستند.

خبرگزاری دانا

سیدجوادپورنقی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی، رتبه اول واکسیناسیون کرونا در کشور را کسب کرد، گفت: در حال حاضر 97 درصد جمعیت بالای 12 سال استان با دریافت دز اول و 83 درصد از این جمعیت نیز با دز دوم واکسینه شده اند.

خبرگزاری دانا

محمد وحیدی به افزایش 20 درصدی میزان مصرف گاز در خراسان شمالی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: این اعداد و ارقام و روند افزایشی نشان‌دهنده ضرورت مصرف بهینه است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رقابت قصه گویان بخش ملی در چهارمین روز جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سومین روز بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به بخش آیینی‌سنتی اختصاص داشت شاهد پرده‌خوانی نقال نابینا بود.

وب‌گاه عصر ایران

در حال حاضر بارش پراکنده باران در منطقه آغاز شده که در صورت تداوم بارندگی و همراهی نیروهای امدادی و حضور سومین بالگرد درخواستی برای کمک به اطفای حریق امیدواریم آتش سوزی منطقه قوشه چشمه تا فردا مهار شود.

خبرگزاری دانا

مهران گرمه‌ای گفت: تعداد تقاضاهای دستگاه‌های اجرایی به پارک علم و فناوری استان خراسان شمالی برای انجام تحقیقات به‌منظور رفع مسئله بیشتر شده است.

خبرگزاری دانا

محسن رعنایی گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد طرفین قرارداد با بیمه سلامت نسخه نویسی و نسخه پیچی را به صورت الکترونیک انجام می دهند که 95 درصد آنها مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی استان و 85 درصد مربوط به مراکز درمانی غیردولتی هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نوار مرزی شرق ایران شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، با وجود ذخایر و صنایع معدنی سرشار، پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه معدنی، اشتغال‌زایی و افزایش تولید و صادرات دارد.

خبرگزاری دانا

دانش‌آموزان این روستا در کلاس‌های «کانکسی» تحصیل می‌کنند و ازامکانات تفریحی و مکان ورزشی استاندارد نیز محروم‌اند.

خبرگزاری دانا

مجید الهی‌راد از آغاز عملیات اجرایی ساخت 120 واحد مسکن محرومان شهرستان فاروج به مشارکت خیران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن خواستار ادامه تامین اعتبار بیمه تامین اجتماعی برای قالیبافان، کارگران و رانندگان در مناطق محروم و مرزی شد.