یک‌شنبه 15 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مدت زیادی از شیوع کرونا و ماجرا‌ها و چالش‌های زیاد آن در کشور می‌گذرد. مسئله‌ای که از همان ابتدای مدیریت و کنترل آن، باعش آشکار شدن ضعف‌های زیادی از سوی نظام سلامت کشور در نگاه مردم شد و استراتژی و نقشه راه مشخصی در این مسئله وچود نداشت. این مسائل و چالش‌ها پیرامون نظام سلامت و آسیب‌شناسی دقیق ساختاری آن وجود داشت و کرونا نیز من بابی برای...

خبرگزاری دانا

مجتبی شکوری گفت: نیروگاه برق شیروان به عنوان یکی از صنایع بزرگ استان ظرفیت ذخیره سازی 40 میلیون مترمکعب را داشت اما در سال جاری یک مخزن 30 میلیون مترمکعبی نیز وارد مدار کرده و ظرفیت ذخیره سوخت خود را افزایش داده است.

خبرگزاری دانا

محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: طی 30 سال مطالعه و تحقیق در زمینه حشره تریپس توانستم 20 گونه جدید حشره تریپس را از استان خراسان شمالی کشف، نام گذاری و با چاپ در مقالات معتبر بین المللی به جهان معرفی کنم.

خبرگزاری دانا

علیرضا صبوری گفت: در سال 1400 تاکنون 930 دستگاه ماینر غیرمجاز در استان کشف شد که براساس پیگری های صورت گرفته تعدادی از این مصرف کنندگان با دریافت مجوز نسبت به استفاده از ماینر و تعدادی با تجمیع در شهرک‌های صنعتی برق طرح رمز ارز را تحویل گرفتند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سرهنگ شیرانی گفت: آزادراه ساوه - تهران محدوده بهمن آباد و محور شهریار - تهران حدفاصل میدان معادن تا شهرقدس دارای ترافیک سنگین هستند.

خبرگزاری مهر

بجنورد - معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 810 مرکز ویژه اختلالات یادگیری در کشور وجود دارد، گفت: طی ایام کرونا خیران 361 هزار تبلت به دانش‌آموزان نیازمند اهدا کردند.

خبرگزاری دانا

طرح هادی، مهمترین ابزار توسعه مناطق روستایی است که قطعا سرمنشا اتفاقات مثبت زیادی در روستاهاست اما نبود بودجه کافی برای اجرای آن، باعث به تاخیر افتادن حجم زیادی از روستاها در بهره‌مندی از این طرح شده است.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - اهتمام جدی دولت به ایجاد زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بخش‌های مختلف در نواحی شرق استان گلستان می‌تواند به جبران محرومیت‌ها و رفع عقب ماندگی‌ها، توسعه متوازن و گره‌گشایی از مشکلات اهالی این منطقه کمک کند.

خبرگزاری دانا

حجت‌الاسلام رضا براتی زاده با اشاره به خبر دستگیری یکی از مدیران میانی کارخانه آلومینای جاجرم به اتهام ارتکاب جرائم مالی، جزئیاتی از نحوه شکل گیری و بروز سوء جریان مالی در این کارخانه را تشریح کرد.

خبرگزاری دانا

حسین هراتی گفت: با توجه به تداوم کم بارشی‌های چند سال اخیر، در حال حاضر سهم حق آبه زیست محیطی رودخانه اترک کمتر از پنج درصد شده است که کشاورزان صنایع نیز بدون مجوز و غیرمجاز از این سهم حق آبه اترک بهره‌برداری می‌کنند.

خبرگزاری دانا

محمدرضا نورس گفت: تا پایان آبان ماه 6 هزار و 516 نفر به دلیل مصدومیت ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

تداوم واکسیناسیون عمومی و تدابیر اتخاذ شده‌، کشور را در وضعیت بهتری در زمینه مدیریت و کنترل شیوع کرونا قرار داده که هرگونه بی‌توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند سبب بروز سویه جدید شود.

خبرگزاری دانا

ابراهیم بازخانه ای گفت: براساس آخرین آمار ثبت شده تا 16 اذرماه سال جاری، 91.31 درصد از کل جمعیت استان خراسان شمالی تاکنون نوبت اول و 85.04 درصد این جمعیت نوبت دوم واکسن را تزریق کرده اند.

خبرگزاری دانا

محمد باقر حمیدی، با اشاره به اینکه نخستین رویداد فرهنگی، هنری هور در خراسان شمالی در حال برگزاری است، گفت: در این مرحله از رویداد 90 نفر به بخش رقابت حضوری راه پیدا کردند.