یک‌شنبه 15 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانا

جوان کار آفرین گرمه‌ای که با سرمایه 3 میلیارد تومانی کار پرورش مرغ گوشتی را آغاز کرده، حالا سالانه 160 تن از گوشت مرغ مورد نیاز بازار استان خراسان شمالی را تامین می کند و معتقد است اگر کمی حمایت شود می تواند بخش زیادی از نیاز بازار استان را تامین کند.

خبرگزاری دانا

بعد از اختلال پیش آمده در عرضه سوخت یارانه ای در جایگاه های سوخت سراسر کشور، تاکنون در استان خراسان شمالی از 52 جایگاه 23 مورد به مدار توزیع سوخت یارانه ای برگشتند که شهروندان می‌توانند با نرخ 1500تومانی سوختگیری کنند.

خبرگزاری مهر

با کشت زعفران در زمین‌های زراعی در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، فاروج در خراسان شمالی این طلای سرخ به افزایش سطح درآمد کشاورزان و ارزآوری استان خراسان شمالی کمک کرده است.

خبرگزاری دانا

حسین زارع گفت: پیش از ایام کرونا، به صورت ماهانه یا براساس نیاز شهرستان، واحدهای سیار خونگیری در محل حضور پیدا می کردند اما بعد از شیوع بیماری کرونا این واحدها به حالت غیرفعال درآمده اند.

خبرگزاری دانا

مهدی الهی راد گفت: از ابتدای شیوع بیماری در طرح سراسری شهید قاسم سلیمانی با حضور جهادگران و بسیجیان 40 میلیارد تومان در سطح شهرستان بجنورد به افراد نیازمند کمک شد.

خبرگزاری دانا

مجتبی شکوری با اشاره به اینکه 52 جایگاه عرضه سوخت در سطح استان خراسان شمالی فعالیت دارند، گفت: در حال حاضر تمامی این جایگاه ها فعال هستند و به صورت آفلاین، بنزین با مبلغ آزاد در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

استان‌ها - ایرنا - خطر موج ششم کرونا در کمین است و خبرهای خوبی از شمار مبتلایان وفوتی‌ها به گوش نمی‌رسد، شاید دلیل اصلی به صدا درآمدن زنگ خطر این موج که کارشناسان آن را سهمگین‌تر می‌دانند، عادی انگاری و واکسن گریزی باشد.

خبرگزاری دانا

محمدجواد تشکری گفت: از آنجایی که اراضی کشت پنبه در این استان به صورت خرده مالکی است، امکان استفاده از کمباین برداشت پنبه در این اراضی وجود ندارد، در نتیجه خود کشاورز به همراه خانواده به صورت دستی اقدام به برداشت این محصول می‌کند.

خبرگزاری دانا

نبود فضای اموزشی در تمامی استان های کشور تبدیل به بحرانی جدی برای اموزش و پرورش شده است که با افزایش مهاجرت به شهرها و سایر دلایل کمبودهای فراوانی را در این حوزه سهم مردم و دانش اموزان کرده است.

وب‌گاه تابناک

خبرگزاری میزان

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

خبرگزاری میزان

دانشگاه علوم پزشکی و شرکت گاز استان خراسان شمالی برای استفاده هرچه مناسب‌تر از ظرفیت علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری مهر

سومین دوره مسابقات دارت انتخابی تیم ملی با شناخت نفرات اول تا سوم و قهرمانی ملیحه رجبی به پایان رسید.

خبرگزاری ایسنا

در هفته گذشته زلزله‌ای به بزرگای 5.1 یزدان شهر استان کرمان را لرزاند که به گفته محققان احتمالا جنبایی بخشی از گسل "کوهبنان" موجب این رخداد لرزه‌ای شده است ضمن آنکه عسلویه با زمین‌لرزه ای به بزرگای 3.7 لرزید.

خبرگزاری دانا

حسن پارسی پور با بیان اینکه طرح سرشماری آزمایشی ثبتی در شهر بجنورد از اول آبان ماه آغاز می شود، گفت: در این طرح آزمایشی، منطقه یک شهر بجنورد تحت پوشش طرح سرشماری قرار می گیرد.

وب‌گاه عصر ایران

کارشناس هواشناسی: بارش باران برای ساعت های آینده در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، بخش های شمالی استان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد هستیم.