یک‌شنبه 15 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

وب‌گاه مشرق نیوز

وضعیت بستری بیماران کرونایی در برخی استان‌ها از شاخه نزولی خیز پنجم خارج شده و با توجه به عادی انگاری‌های جامعه به واسطه انجام واکسیناسیون، وضع کرونایی کشور در حال آغاز مسیری برای صعودی شدن است.

وب‌گاه تابناک

خبرگزاری میزان

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

خبرگزاری دانا

ابراهیم پور با بیان اینکه با پیگیری اداره راه و شهرسازی شهرستان فاروج 2 دستگاه شتابنگار در شهرفاروج و شهر تیتکانلو نصب و راه‌اندازی شد، گفت: شبکه‌های لرزه‌نگاری و شتاب‌نگاری مهم‌ترین ابزار ثبت و مطالعه زمین‌لرزه‌ها است.

خبرگزاری مهر

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد خواستار انعقاد قرارداد صنایع نساجی و کارخانه‌ها با کشاورزان شد و گفت: دولت در این خصوص بسته‌های حمایتی برای صنایع و کشاورزان دارد.

خبرگزاری مهر

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت قراردادی اولویت کار این وزارتخانه قرار گرفته است، زیرا کشاورز نباید دغدغه فروش محصولات کشاورزی را داشته باشد.

خبرگزاری دانا

مجتبی شکوری گفت: براساس آخرین آمار ثبت شده، 43 درصد مخازن صنایع استان خراسان شمالی برای استفاده به عنوان سوخت جایگزین ذخیره سازی شده و تاکنون 52 میلیون لیتر فرآورده برای صنایع ارسال شده است.

خبرگزاری دانا

شرایط مناسب اقلیمی، سازگاری، نیاز آبی کم، عملکرد و درآمد اقتصادی مناسب، ارتقای دانش فنی زعفران کاران و سهولت نگهداری زعفران از عوامل مهم توسعه این محصول صادراتی در استان است بطوری که هم اکنون زعفران در هشت شهرستان استان کشت می‌شود.

خبرگزاری میزان

دبیر بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: تغییرات در طرح‌های فصلی کتاب از این حیث خواهد بود تا به گسترش عدالت فرهنگی کمک کند.

خبرگزاری دانا

سردار اسماعیل فرجی با اشاره به خشکسالی و نبود مرتع برای چرای دام‌های عشایر گفت: براین اساس مصوب شد که عشایر استان خراسان شمالی کوچ زودرس داشته و از تاریخ 10 آبان ماه در منطقه مراوه تپه مستقر شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

علی رمضانی، در نشست خبری بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب ضمن اعلام جزییات برنامه‌های این رویداد فرهنگی از برگزاری نوزدهمین دوره طرح‌های حمایتی در قالب پاییزه کتاب در سراسر کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در نشست خبری هفته کتاب گفت که تلاش کردیم تا در بیست و نهمین دوره این رویداد به برنامه‌های متفاوت و غیرکلیشه‌ای ضریب بدهیم.

خبرگزاری ایسنا

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در نشست خبری بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با ارائه برنامه‌های این دوره از هفته کتاب از تغییرات طرح‌های فصلی کتاب و جشنواره «کتاب و رسانه» گفت.

خبرگزاری دانا

علی زاهدی نیا گفت: از ابتدای سال 1400 تا اوایل آبان ماه، تعداد چهار هزار و 598 ازدواج در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

خبرگزاری ایسنا

ایران کشوری پهناور با فرهنگی متنوع و غنی است که همین ویژگی‌ها شناخت آن را هم برای مردم ایران و دیگر کشورها جذاب‌تر می‌کند. زبان و گویش نیز از عناصر مهمی است که برای ارتباط میان اعضاء یک جامعه و بیشتر انتقال یک فرهنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خبرگزاری دانا

بیماری طاعون نشخوارکنندگان در استان خراسان شمالی همچنان تلفات می گیرید و هم اکنون تعداد حیات وحش تلف شده بر اثر این بیماری در استان به 52 راس افزایش یافته است.