یک‌شنبه 15 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بررسی ها نشان می دهد متوسط هزینه خانوار شهری در سال 99 در استان تهران 2.7 برابر خانوار شهری در استان خراسان شمالی است.

خبرگزاری ایسنا

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن گرامیداشت 15 مهر (روز ملی روستا) اظهار کرد: برجسته کردن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی هنری در روستا اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

خبرگزاری دانا

حمید رمضانی گفت: اجرای برنامه های ابلاغی خدماتی و سلامت محور در حوزه دامپزشکی به تامین اعتبارات کافی نیازمند است و این در حالی است که این اداره کل از اعتبارات ملی و استانی کافی برای اجرای تمامی برنامه ها برخوردار نیست.

خبرگزاری دانا

حسن وحید از کاهش 90 درصدی حریق در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: فرهنگ سازی از سوی روابط عمومی و ترویج و همچنین مشارکت مردم و بهره برداران در طرح‌های منابع طبیعی استان باعث کاهش این آتش سوزی ها شده است.

خبرگزاری دانا

مجتبی شکوری گفت: باتوجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم، سوخت مورد نیاز خانواده های فاقد گاز طبیعی و صنایع بزرگ استان به میزان کافی در انبار های سوخت خراسان شمالی ذخیره سازی شده و هیچ مشکلی در زمینه تامین سوخت برای فصول سرد سال وجود ندارد.

خبرگزاری دانا

رضا فانی با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا آمار ابتلای پرستاران به کرونا افزایش پیدا کرد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان خراسان شمالی 810 پرستار در استان به کرونا مبتلا شده اند.

خبرگزاری دانا

حجت الاسلام حمید رفیعی با اشاره به اینکه حضور هیئت ها و زائران در مشهد ممنوعیتی ندارد، گفت: مسیر پیاده روی امکان پذیرایی، استراحت، استقرار و پشتیبانی در بین راه فراهم نشده است و به هیئت ها توصیه شده که در مسجدها، تکیه ها و حسینیه ها اقامه عزا را داشته باشند.

خبرگزاری دانا

مجتبی شکوری با اشاره به اینکه 14 هزار و 400 دستگاه تراکتور فعال در استان خراسان شمالی موجود است، گفت: باهماهنگی صورت گرفته با سازمان جهاد کشاورزی استان 14میلیون لیتر سوخت برای ماشین آلات کشاورزی در فصل پاییز پیش بینی شده است.

خبرگزاری دانا

محمد علی شجاعی در رابطه با گروهی که نسبت به تزریق واکسن مقابله می کنند، گفت: واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی برای حفظ جان و سلامت مردم است و علل عدم مراجعه افراد باید شناسایی و برطرف شود.

خبرگزاری دانا

مرتضی فلاح نژاد گفت: مشکل آب شش روستا منطقه ریگک جازموریان را برطرف کرده ایم و همچنین هم اکنون ساخت ده مدرسه و مسجد بومی در منطقه به پایان رسیده است.

خبرگزاری دانا

مجید درخشانی گفت: خراسان شمالی در جدول نرخ تورم کشور در 12 ماهه منتهی به شهریور ماه 1400 در جایگاه دوم این جدول جای گرفت و نرخ تورم استان 51.6 درصد شده است.

خبرگزاری دانا

مجید الهی راد گفت: مردم استان خراسان شمالی در نیمه نخست سال جاری، با پرداخت پنج میلیارد و 700 میلیون تومان صدقه، رتبه اول پرداخت صدقات را در کشور از آن خود کردند که در مقایسه با سال گذشته 88 درصد رشد پیدا کرده است.

خبرگزاری دانا

سردار غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه نباید این انتظار وجود داشته حاکمیت و دولت همه مشکلات را حل کند، گفت: برنامه های توسعه استان باید جنبه مردم پایه پیدا کنند.

خبرگزاری دانا

سردار اسماعیل فرجی با بیان اینکه استان خراسان شمالی طی چندسال اخیر در شاخص های فقر رتبه دوم کشور را کسب کرده است، گفت: رتبه دوم فقر در کشور زیبنده این استان دارای ظرفیت های فراوان نیست.

خبرگزاری دانا

سردار غلامرضا سلیمانی گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی، سبکی کامل با تمام ظرفیت های مورد نیاز هر گروه سنی و طیف جنسیتی است.

خبرگزاری دانا

سید محمد پاکمهر با بیان اینکه وضعیت آب شرب روستایی در وضعیت بحرانی قرار دارد، گفت: در استان خراسان شمالی از 720 آبادی که بالای 20 خانوار هستند، 300 روستا در مرز تنش آبی قرار دارند.