دوشنبه 16 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانا

با تعطیل شدن مدارس در ایام کرونا، به اجبار آغاز کار آموزش های مجازی کلید خورد که متاسفانه به دلایل متعددی باعث شد که تنها بخش کوچکی از آموزش ها را جبران کند و در مقابل خسارت های سنگینی در حوزه افت تحصیلی، عقب ماندگی های درسی را برای دانش اموزان به ارمغان آورد.

خبرگزاری ایسنا

انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها در حالی از روز 2 مهرماه آغاز شده که طبق قانون از نامزدی کارکنان برخی دستگاههای اجرایی که دارای تعارض منافع باشند جلوگیری شده است.

خبرگزاری دانا

جلال جهان نیا گفت: در شهرستان هایی که بیمارستان ملکی تامین اجتماعی مستقر نیست، بیمارانی که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند، در صورت مراجعه به مراکز دولتی و دانشگاهی خدمات به صورت رایگان دریافت خواهند کرد که توافقات برای اجرایی شدن این طرح صورت گرفته و در شرف راهکارهایی برای نهایی شدن است.

خبرگزاری دانا

محمدحسین صالحی گفت: 139قطعه پرنده شامل سارگپه، مینا، کبک، بالابان، دلیجه، لیل، قمری، کبوتر، سهره طلایی همچنین 10 راس بره میش وحشی تازه متولد شده طی نیمه نخست امسال در عرصه تحت مدیریت این اداره کل از شکارچیان و صیادان کشف شد.

خبرگزاری دانا

نفرات برتر دومین مرحله انتخابی تیم ملی اسکیت سرعت بانوان مشخص شدند.

وب‌گاه خبر آنلاین

نفرات برتر دومین مرحله انتخابی تیم ملی اسکیت سرعت " بانوان" مشخص شدند.

خبرگزاری دانا

جارو دستی از جمله صنایع دستی است که علیرغم تولید انواع صنعتی آن، همچنان جایگاه خود را در زندگی مردم حفظ کرده است.

خبرگزاری دانا

حسن علمی گفت: در شرایطی که کشور با کاهش بارندگی و خشکسالی مواجه شده است، از این پس، صنعت دامپروری کشور باید از پرورش و نگهداری دام های سبک و سنگین وارداتی به سوی پرورش و نگهداری دام های بومی هدایت شود و تغییر مسیر دهد.

خبرگزاری دانا

مهدی مودی با بیان اینکه افت تحصیلی پنهان در آموزش مجازی آثار جبران ناپذیری به همراه داشته است، گفت: آموزش مجازی، قابل قبول است اما مطلوب نیس و تعلیم و تربیت را تحت تاثیر قرار داده است.

خبرگزاری دانا

علیرضا خانی گفت: بسته سرمایه گذاری احداث 15 نیروگاه تولید برق خورشیدی در درگاه سرمایه گذاری خراسان شمالی به منظور جذب سرمایه گذاران بارگذاری شد.

خبرگزاری دانا

مهدی مودی گفت: تاکنون پنج هزار و 35 نفر شامل 38 درصد فرهنگیان دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا 15 مهر ماه واکسیناسیون فرهنگیان کامل خواهد شد.

خبرگزاری دانا

سید احمد هاشمی گفت: در حال حاضر روزانه 10 هزار دز واکسن در مراکز واکسیناسیون تزریق می شود و خوشبختانه متقاضیان بدون مشکل و انتظار طولانی و هرگونه تجمعی به راحتی می توانند واکسن دریافت کنند.

خبرگزاری دانا

امیر سرتیپ محمد نجاتی گفت: سال گذشته تفاهم نامه ای در زمان افتتاح ساختمان اسناد بین استانداری خراسان شمالی و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کشور منعقد شد که حدود 46 میلیارد تومان برای تکمیل این مرکز فرهنگی پیش بینی شده است که در انتظار واگذاری اعتبارات سال 1400 هستیم.

خبرگزاری ایسنا

در هفته گذشته استان هرمزگان با دو زلزله 4 و 4.2 ریشتری لرزید و جزیره خارک نیز زمین‌لرزه‌ای به بزرگای 3.8 ریشتر را تجربه کرد.

خبرگزاری دانا

با توجه اطلاع رسانی احتمال دوباره قطع گاز و برق در کشور طی نیمه دوم امسال، صنایع بزرگ و کوچک هنوز از بحران قطعی برق تابستان امسال نگذشته، مجبور شده اند با دستان خالی برای مواجه دوباره با این مسئله در 6 ماه آینده آماده شوند.

خبرگزاری دانشجو