چهارشنبه 18 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - برداشت گل محمدی و گلاب گیری از «دهکده گل» به وسعت 3 هکتار در روستای خداقلی شهرستان بجنورد از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد. برداشت گل محمدی حدود 15روز طول می کشد و دراین مدت روزانه 20 نفر مشغول به کار هستند. در استان خراسان شمالی 350 هکتار باغ گل محمدی وجود دارد. (عکاس: وحید خادمی)

خبرگزاری دانا

تقارن روز جهانی قدس با سالروز آزادی خرمشهر، آزادی قریب الوقوع قدس، قبله اول مسلمین عالم را در آینده را به ذهن متبادر می کند، چراکه قدس مدافعانی به وسعت آزادگان جهان دارد و طبیعی است که امید به آزادی قدس، می تواند بسیار پررنگ تر از امید به آزادی خرمشهر باشد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - تجار خراسان شمالی بزودی اقدام به برگزاری نشست‌های تجاری و بازاریابی به صورت ویدئوکنفرانس با تجار و بازرگانان کشورهای آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - پیکر پاک شهید محمدابراهیم کاظمی، از شهیدان حادثه ناوچه کنارک، روز پنجشنبه در زادگاهش شهر درق، از توابع شهرستان گرمه تشییع و خاکسپاری شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: این استان به لحاظ عملکرد مطلوب در زمینه اقتصاد مقاومتی، در ارزیابی وزارت کشور رتبه سوم استان‌ها را در سال 98 به خود اختصاص داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از ممنوعیت تردد انواع وسایل نقلیه سنگین در محورهای استان به مناسبت عید فطر و در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده و همچنین 9 خرداد امسال خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - سه هزار بسته حمایتی در قالب طرح دستیار و پویش مواسات، امروز (پنجشنبه) با همکاری جمعیت هلال احمر خراسان شمالی و سپاه جوادالائمه، توزیع شد.

خبرگزاری دانا

محمدرضا خواجه گفت: درد نان ایران این است که بعد از سبوس گیری آرد، برای غنی سازی کردن، اقدام به خرید آهن از خارج کشور می شود که علاوه بر سرمایه ای که از کشور خارج می شود، اسیدفولیک موجود در آهن مشکلاتی را برای سلامتی مردم ایجاد می کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

زلزله 4 ریشتری، شهر قاضی در خراسان شمالی را لرزاند.

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - زلزله‌ای به بزرگی چهار درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، روز چهارشنبه شهر قاضی در شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی را لرزاند.

خبرگزاری میزان

زمین لرزه‌ای با بزرگی 4 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین استان خراسان شمالی حوالی شهر قاضی را لرزاند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس دانشگاه کوثر بجنورد با بیان اینکه ارائه آموزش‌های غیرحضوری در دانشگاه‌ها تنها راه حل مناسب در زمان تعطیلی مراکز آموزشی به علت شیوع ویروس کرونا است، گفت: هم‌اکنون 90 درصد دانشجویان این مرکز آموزش عالی در کلاس‌های آنلاین مشارکت دارند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: پنج هزار برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان اجرا می‌شود که البته اجرای این برنامه‌ها به علت شیوع ویروس کرونا با تجمعات کمتری صورت می‌گیرد.

خبرگزاری دانا

وحید واسطه با بیان اینکه یک منطقه، زمانی وارد دوره ترسالی می شود که حداقل 10 سال وضعیت بارش مناسب داشته باشد، گفت: فرضیه وارد شدن خراسان شمالی به دور ترسالی اشتباه است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی مانه و سملقان از کشت پنبه در حدود 6 هزار هکتار زمینهای کشاورزی این شهرستان خبر داد و پیشبینی کرد: تولید این محصول در سال جاری 20 درصد افزایش یابد.