چهارشنبه 18 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: وجود برخی خلاءها و ایرادات قانونی بازخورد اقدامات حوزه مبارزه با مواد مخدر از جمله دستگیری خرده‌فروشان را کمرنگ کرده که نیاز است منتخبان مردم در مجلس نسبت به اصلاح این قوانین اقدام کنند.

خبرگزاری مهر

نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان «سرخ‌نگاران» پس از معرفی برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.

خبرگزاری دانا

سیدمحمد حسینی با بیان اینکه مسئولان و خانواده‌ها می‌توانند در کنار زدن مشکلات معیشتی نقش مهمی ایفا کنند، گفت: در گام نخست مسئولان کلان کشور باید برای برطرف کردن مشکلات معیشتی و اقتصادی دقت، نظارت و بازرسی بیشتری داشته باشند تا دست متخلفان اقتصادی قطع و امنیت معیشتی برای مردم به‌وجود آید.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - بیمارستان پورسینای آشخانه، بار نبود و کمبود فعالیت درمانی بخش خصوصی در شهرستان مانه‌وسملقان را می کشد و مراجعه مردم به این مرکز درمانی برای گرفتن خدمات، از علل اصلی افزایش ابتلا به کرونا عنوان شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: میزان زکات فطریه هر فرد در این استان در ماه مبارک جاری 80 هزار ریال تعیین شده است

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان شمالی از دستگیری سه حفار غیرمجاز در شهرستان بجنورد خبر داد و گفت: این افراد در یک روستای قدیمی اقدام به حفاری کرده بودند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: تاکنون مجوز عملیات نقشه‌برداری 30 درصد از گستره زمین‌های ملی این شهرستان خراسان شمالی گرفته شده که حدود 100 هزار هکتار است.

خبرگزاری ایسنا

آیین اختتامیه جشنواره سرخ‌نگاران با معرفی و تقدیر از برگزیدگان صورت مجازی به کار خود پایان داد. در این جشنواره آثار ژانر ایثار و شهادت از سال 1397-1397 مورد داوری قرار گرفت و در مجموع 45 منتخب آن در دو بخش «برگزیدگان و تقدیر شوندگان» و «نوقلمان» معرفی شدند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: هزار و 760 خانوار عشایر این استان زیر پوشش بیمه‌های اجتماعی نیستند و برنامه‌ریزی شده تا پایان شهریور ماه امسال و با همکاری اداره کل امور عشایری تمامی خانوارها که شرایط عضویت در این صندوق را دارند، بیمه اجتماعی شوند.

خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه کشور ایران از نظر جمعیتی در آستانه پیری قرار دارد، گفت: کاهش میزان موالید و افت جمعیت جوان موجب شده که زنگ خطر جمعیتی در کشور به‌صدا درآید و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند تا 20 سال آینده دچار بحران پیری خواهیم شد.

خبرگزاری دانا

بهزاد وحدانی با اشاره به اینکه اسرائیل کودک کش را به رسمیت نمی شناسیم، گفت: ورزشکاران عاشقانه کشورشان را دوست دارند و مدال و تمامی وقتی که صرف حضور در مسابقات جهانی می کنند را فدای افتخار و اقتدار کشورشان می کنند.

خبرگزاری میزان

جمعیت‌شناسان، کثرت جمعیت سالمند به نسبت جمعیت جوان و فعال یک کشور را «سونامی خاکستری» می‌نامند. در صورت غفلت مسئولان دولتی و مجلسی این سونامی ایران را درمی‌نورد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: بخش خصوصی و دولتی کشت و توسعه زراعت چوب را در سطح 600 هکتار از اراضی ملی و مستثنیات این استان 28 هزار کیلومتر مربعی در سال جاری اجرا می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی، توسعه ورزش استان را در گرو توجه به ورزش بانوان دانست و گفت: برای توسعه ورزش بانوان از هیچ کاری دریغ نمی کنیم و پیگیر فراهم سازی امکانات ویژه برای بانوان ورزشکار استان هستیم.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: افزایش نمونه‌گیری‌های ابتدای اردیبهشت ماه و رعایت نکردن فاصله گذاری‌اجتماعی از عوامل رشد آمار مبتلایان کرونایی در این استان 863 هزار نفری است.

خبرگزاری دانا

عقیل غلامی گفت: همزمان با روز قشر بسیج عشایر پروژه های محرومیت زدایی در مناطق عشایر نشین استان از جمله شهرستان های مانه و سملقان، شیروان و اسفراین افتتاح می شود.