چهارشنبه 18 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاد اقتصاد دانشگاه بجنورد گفت: رکود شدید، رهاوردی است که کرونا برای اقتصاد به ارمغان آورده و یقینا آثار این رکود تا بعد از کرونا هم باقی می‌ماند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: براساس آمار پیش‌نویس سند جامع پیشگیری از اعتیاد استان، میانگین شیوع اعتیاد در این خطه 11.58 درصد برآورد شده است.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - نصرت برزگر و حسام‌الدین روحی از دوست‌داران محیط زیست شهرستان کلاله با هدف کمک به حفظ زیست بوم، 2 راس اسب به محیط‌بانان پارک ملی گلستان هدیه کردند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: پرونده پنج اثر طبیعی استان که قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی کشور را دارد هم‌اکنون در حال تکمیل است.

خبرگزاری دانا

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی درباره تجهیزات در اختیار این اداره کل برای مقابله با حوادث طبیعی گفت: تجهیزات در اختیار این اداره کل ضعیف است و به روز شده نیست.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: دبیرخانه دائمی «بجنورد، شهر ملی گلیم و سفره‌کردی» با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال تجهیز شده که بزودی افتتاح می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - دل می‌لرزد وقتی 33 درصد از جنگل‌ها و ذخایر ارزشمند درختی خراسان شمالی در معرض خطر زیاد و خیلی زیاد آتش‌سوزی تلقی می‌شود اما متولیان و مسوولان حوزه منابع طبیعی این استان از کمبود و نبود تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی و نیروی کافی در این بخش خبر می‌دهند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف 50 کیلوگرم تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ در عملیات مشترک با پلیس خراسان جنوبی در چند روز گذشته خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - آفت قارچ زغالی که بخشی از جنگل‌های مانه و سملقان فراگرفته بود با عملیات مکانیکی که از 2 سال قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد، مهار و از حالت بحرانی خارج شد.

خبرگزاری ایرنا

سبزوار - ایرنا - مسابقات دوچرخه سواری خراسان رضوی در رشته تایم تریل انفرادی یادبود مدافعان سلامت و زنده یاد بابا ناصری قهرمان دوچرخه سواری در سبزوار با انتخاب افراد برتر به پایان رسید.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: به‌زودی 480 تن شکر با قیمت مصوب، برای تنظیم بازار، در مرکز استان توزیع خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: امامین انقلاب تحول آفرین و تمدن آفرین بودند، امروز جامعه ما در دنیا قدرتمند و عزتمند ظاهر شده است.

خبرگزاری ایرنا

سبزوار - ایرنا - مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی خراسان رضوی در رشته تایم تریل انفرادی یادبود مدافعان سلامت و زنده یاد بابا ناصری قهرمان دوچرخه سواری این استان روز جمعه در سبزوار آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی از انجام مبارزه با بیماری‌های برگی در 10 هزار هکتار از کشتزارهای استان خبر داد که با توجه به گستره 200 هزار هکتاری اراضی گندم و جو بسیار کم است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح ملی گندم گفت: چرا باید در جاده‌های ما آخرین مدل خودروها تردد داشته باشند اما کشاورزان ما در مزارع با ماشین‌آلات فرسوده کار کرده و حتی برای دسترسی به کمباین مشکل داشته باشند.