چهارشنبه 18 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - کارشناس مسوول چغندرقند خراسان شمالی گفت: 50 درصد از شکر مورد نیاز استان در کشتزارهای چغندرقند منطقه تولید می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - برداشت پیله از نخستین سایت تولید برگ توت شهرداری بجنورد برای نخستین بار با هدف افزایش درآمدزایی روز چهارشنبه در مرکز استان خراسان شمالی آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: سهمیه بنزین تمامی وانت‌بارهایی که در موعد مقرر نسبت به دریافت پروانه از این نهاد اقدام نکرده باشند، حذف می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد ایرنا - مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام راحل (ره) روز چهارشنبه با حضور جمعی از علما، مسوولان و اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی بجنورد برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و قیام 15 خرداد روز چهارشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد. (عکاس: وحید خادمی)

خبرگزاری ایرنا

ایرنا - بجنورد - مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد روز چهارشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر فرودگاه بجنورد گفت: شرکت ماهان برنامه پروازی خود در روزهای 15، 17، 19، 22، 24 و 29 خردادماه جاری در مسیر تهران - بجنورد را لغو کرد.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: کوچ عشایر این استان به مناطق ییلاقی که به دلیل شیوع ویروس کرونا و بیماری همه‌گیر کووید 19 از فروردین ماه گذشته تاکنون به تاخیر افتاده بود هم‌اینک آغاز شده و در جریان است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار 20 خانوار مشمول مستمری بازنشستگی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در این استان شدند.

خبرگزاری دانا

درحالی در بهار و تابستان امسال بسیاری از استان ها از جمله خراسان شمالی در حالت آماده باش احتمالی وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی خود هستند و با نگرانی این دوفصل را پشت سر می گذرانند که برخورداری آنان از تجهیزات به روز و کافی اطفاء حریق و نیروهای واکنش سریع ضعیف است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - یک استاد اقتصاد دانشگاه‌های خراسان شمالی گفت: بخش اقتصاد، بیشترین آسیب را از ناحیه کرونا دید و آنچه که اتفاق افتاد به جهت نوع شیوع و راه‌های سرایت، برای بخش‌هایی از اقتصاد که با نیروی کار و نیروی انسانی همراه بود، بیشترین خسارت را به بار آورد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - نخستین دفتر کاریابی بین‌المللی استان خراسان شمالی با هدف اعزام نیروی کار به کشورهای حوز اسکاندیناوی مجوز دریافت و از هفته جاری آغاز به کرده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - خراسان شمالی 117 هزار هکتار دیمزار گندم و جو دارد و کشاورزان این استان برای بارندگی و فراهم شدن زمینه برداشت محصول مناسب از این سطح، در آخرین روزهای بهار چشم به آسمان دوخته‌اند.

خبرگزاری ایرنا

سبزوار - ایرنا - مسوول روابط عمومی حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار گفت: بیمار قلبی اهل منطقه عشایری در ارتفاعات شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی به کمک بالگرد هوایی سبزوار در استان خراسان رضوی نجات یافت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اعلام کرد: با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت کلاس‌های گروهی آموزشگاه‌های آزاد هنری این استان از سرگرفته شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: مراتع این استان زیر پوشش بیمه نیستند و با توجه به هزینه بالای بیمه، دامداران ذینفع و بهره‌برداران از آن استقبال چندانی نمی‌کنند.