یک‌شنبه 15 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانا

سعیدپورآبادی گفت: جشن نوروزگاه 1401 با مشارکت هیات های چهار نفره از کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، گرجستان، تاجیکستان و ترکیه در شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود.

خبرگزاری دانا

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اتکا به ظرفیت های داخلی، تحولی شگرف در صنعت برق رخ داد به طوری که در چهل و سه سالگی انقلاب، همه نقاط کشور به برق متصل هستند و صادرات برق به کشورهای همجوار انجام می شود.

خبرگزاری ایسنا

در سراسر کشور مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری متعددی فعالیت دارند که بسیاری از آنها بنا بر ارادت به ساحت نهمین امام شیعیان به نام و یا القاب منتسب به امام محمد تقی (ع) نامگذاری شده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

در شرایطی که کمتر از یک ماه پیش تمامی آمارها روند نزولی داشتند و تعداد موارد ابتلا و فوتی‌ها کاهش چشمگیری را نشان می‌داد بی‌توجهی به هشدارهای صادرشده از سوی مسئولان باعث رشد 105درصدی بیماری شد.

خبرگزاری ایسنا

بزرگترین زمین‌لرزه هفته گذشته در نیر استان اردبیل با بزرگای 4 رخ داد، ضمن آنکه در چمستان استان مازندران زمینلرزه‌ای به بزرگای 3.1 به ثبت رسید.

خبرگزاری دانا

مردم تمامی شهرستان های خراسان شمالی امروز همزمان با 43 سالگی انقلاب، در تمام نقاط استان این روز را گرامی داشتند و در راهپیمایی شرکت کردند.

خبرگزاری تسنیم

گروه استان‌ها مراسم راهپیمایی 22 بهمن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سراسر کشور از ساعت 9:30 صبح در حدود 1500 شهر و 3000 روستا‌ی کشور آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: 2 هزار و 106 اثر در سه محور علمی، ادبی و هنری از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی اذان منتظران که به میزبانی همدان برگزار می شود، ارسال شده است.

خبرگزاری ایسنا

همزمان با ایام‌الله دهه فجر اسامی شهرستان‌های برتر در رویداد ملی فهما 1400 از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اعلام شد.

خبرگزاری دانا

امین کلاته گفت: از مجموع 629 طرح بهره برداری شده در استان خراسان شمالی طی دهه فجر امسال، سهم مناطق روستایی استان از این تعداد 391 طرح بوده‌اند.

خبرگزاری دانا

حفظ الله گفت: طی هفته گذشته چهار سایکل توریست به جزیره خارگ وارد شدند که بعد از چند روز اقامت در جزیره و بازدید از آثار تاریخی و منطقه خارگ برای ادامه مسیر خود از جزیره خارگ به بندرگناوه سفر نمودند.

خبرگزاری ایرنا

گناوه - ایرنا - رئیس روابط عمومی هیات دوچرخه سواری استان بوشهر گفت: سه نفر سایکل توریست (گردشگری با دوچرخه) که سفر خود را از شهر اندیمشک استان خوزستان آغاز کرده‌اند روز یکشنبه وارد بندر گناوه شدند.

خبرگزاری دانا

نمایشگاه عکسی از آثار حامد موسوی نژاد، عکاس بجنوردی با موضوع جاذبه های گردشگری خراسان شمالی در شهر رم ایتالیا برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - خراسان شمالی دارای 344 هزار هکتار اراضی دیم و آبی است که 95 هزار هکتار آن مستعد آبیاری نوین بوده اما روند تجهیز زمین های کشاورزی به این نوع سامانه ها کند است در حالی که برای استفاده درست از منابع آبی چاره ای جز توسعه آن نیست.

خبرگزاری ایسنا

در هفته گذشته پیشوا استان تهران با زلزله ای به بزرگای 3 لرزید و زمین‌لرزه در در ناحیه بین تلاقی گسل‌های "گرمسار" و "پیشوا" بوده است ضمن آنکه در بندرعباس استان هرمزگان زلزله 3.4 به ثبت رسید.

خبرگزاری دانا

دشمنان جمهوری اسلامی ایران از گذشته‌های دور در تلاش بوده‌اند تا با نفود در میان اقوام و مذاهب ایران اسلامی بین مذاهب تشیع و تسنن اختلاف انداخته و سیاست‌های سلطه‌گرانه خود را پیاده کننده اما با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و با رهنمودهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری پیوند میان مذاهب و اقوام ایرانی بسیار قوی شد.